Nasz Czytelnik zwrócił nam uwagę, że w europejskim konfiguratorze Lucida Air pojawiły się warianty nadwoziowe z różnymi felgami. Jeśli ktoś szuka samochodu elektrycznego z największym zasięgiem na rynku, nie musi rozglądać się dalej. Lucid Air Grand Touring na 19-calowych felgach Aero Range obiecuje do 960 jednostek WLTP, co oznaczałoby około 440-450 kilometrów przy jeździe autostradą z szybkością 140 km/h, przy 120 km/h byłoby to około 576 kilometrów. W trybie mieszanym zasięg powinien wynieść do 821 kilometrów.
Lucid Air, zasięgowy rekordzista
Jeśli producent podaje wartość WLTP, to znaczy, że ją sprawdził (taki ciąży na nim obowiązek). Na 19-calowych felgach auto nie prezentuje się szczególnie pięknie, ale po za tym samochodowi niczego nie brakuje. Wariant GT prawdopodobnie ma baterię o pojemności 120 kWh, poza tym 611 kW/831 KM mocy i przyspiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy. O delikatny zawrót głowy może przyprawić tylko cena: Lucid Air Grand Touring kosztuje od 132 900 euro, co w przeliczeniu na złotówki i po uwzględnieniu naszego VAT-u przełoży się na 563 700 złotych. Konfigurator TUTAJ.
W ramach bazowej konfiguracji otrzymujemy biały lakier, aluminiowy dach, sztuczną skórę w środku w kolorze czarnym, system audio o nazwie Surreal Sound z 12 głośnikami, system multimedialny z nawigacją i niezbyt dobre oprogramowanie, w tym przeciętnego autopilota, jak deklarują nabywcy samochodu. Za dopłatą 4 050 euro możemy otrzymać wnętrze jasne/jasnoszare, jasnobrązowe lub w złamanej czerni, ze skórzaną tapicerką, przy czym pokrycie przednich foteli zawsze będzie czarne.
Lucid we wszystkich modelach z serii Air wykorzystuje architekturę 800 V (precyzyjniej: ~900 V, 924 V w topowych modelach z największym akumulatorem), dlatego w trasie warto szukać ładowarek HPC, o ultrawysokich mocach ładowania. Nabywca auta powinien unikać stacji ładowania dostosowanych do elektryków z architekturą 400 V, ponieważ na takich Lucid Air rozpędza się do maksymalnie 50 kW, nawet jeśli ładowarka obiecuje 120 czy 150 kW. Przy baterii o pojemności ponad 100 kWh uzupełnienie akumulatora do pełna będzie więc trwało grubo powyżej 2 godzin.