Potwierdzają się informacje, które jeszcze kilka dni temu brzmiały mocno niewiarygodnie. Chiński SAIC Motor – właściciel lub współwłaściciel marek takich jak MG, Maxus, IM, Baojun, Wuling – zadeklarował chęć współpracy z Audi nad nowymi samochodami elektrycznymi. Zanosi się na to, że Audi wykorzysta platformy opracowane w konsorcjum IM Motor, które SAIC stworzyło we współpracy z Alibabą. Niewykluczone, że współpraca obejmie tylko rynek chiński.

Audi woli platformy SAIC od MEB i PPE? Czyli MG 4 jest lepszy od VW ID.3?

SAIC potwierdziło porozumienie z Audi, przedstawiciele chińskiego koncernu nie ujawnili jednak, jak szerokie ono będzie. Z deklaracji nie wynika jednoznacznie, czy Audi skorzysta z obecnych platform elektrycznych SAIC, czy zdecyduje się na ich stopniowe rozwijanie we współpracy z Chińczykami. Biorąc pod uwagę, że niemieckiej marce zależy na czasie, spodziewajmy się raczej szybkich wdrożeń istniejących rozwiązań.

Obecna współpraca SAIC-Audi polega na produkcji i sprzedaży przez SAIC spalinowych modeli Audi w Państwie Środka.

Konsekwencje zmiany są doniosłe: skoro Niemcy preferują platformę stworzoną przez dotychczasowego zleceniobiorcę-podwykonawcę, żeby mieć produkt na już, to znaczy, że platforma MEB jest zacofana względem rozwiązań SAIC, a PPE jest nadal półsurowa. Innymi słowy: jeśli ktoś w Europie chce kupić VW ID.3 i bierze pod uwagę nie tylko patriotyzm gospodarczy, powinien mocno przyjrzeć się konkurencyjnemu MG 4 EV, bo być może otrzyma produkt lepszy i tańszy – nawet jeśli Audi wybierze inne platformy.

Z informacji, które uzyskał Reuters, wynika, że Audi może użyć technologii IM Motors, joint-venture SAIC i Alibaby (wideo poniżej). W ramach tej kooperacji powstały dwa modele, IM L7 (strona WWW TUTAJ) oraz IM LS7 (strona WWW TUTAJ), sedan i crossover, obydwa o długości około 5 metrów (segment E/E-SUV). Sedan ma baterię o pojemności 90 kWh, SUV debiutował z 90 kWh, jednak teraz pojawiają się informacje o większym akumulatorze mieszczącym około 110 kWh energii.

Obydwa auta mają silniki o 425 kW/578 KM mocy i 725 Nm momentu obrotowego. IM LS7 przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i obiecuje 660 jednostek CLTC zasięgu, IM L7 deklaruje 3,87 s i 615 jednostek CLTC.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]