Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Rzędy Tesli Model Y przy Giga Berlin plus nadwozia jako… przyciski do papieru. Finalnego pozwolenia jeszcze nie ma

Przy niemieckiej fabryce Tesli w Gruenheide udało się nagrać wiele rzędów Tesli Model Y, ponad 360 egzemplarzy elektrycznych crossoverów, oraz nadwozia wykorzystane do przyciśnięcia śmieci w kontenerach. Producent nadal nie ma ostatecznego pozwolenia na budowę, więc samochody nie uzyskają homologacji. Firma będzie się mogła o nią ubiegać dopiero wtedy, gdy fabryka stanie się legalnie funkcjonującym zakładem.

Elon Musk miał w lutym wizytować Giga Berlin. Na razie go nie było, ale prace się toczą

Musk zapowiadał, że w tym miesiącu odwiedzi europejską fabrykę Tesli. Luty ma się ku końcowi a jego na Starym Kontynencie jeszcze nie było. Tymczasem przy fabryce zamiast stu-stu kilkudziesięciu stoi już kilkaset egzemplarzy Modelu Y o rynkowej wartości co najmniej 108 milionów złotych. Nie licząc oczywiście wspomnianych nadwozi, które posłużyły do zabezpieczenia kontenerów na śmieci przed porywistym wiatrem, jaki nawiedzał ostatnio naszą część Europy:

Rosnąca liczba samochodów na parkingu oznacza, że linie produkcyjne są kompletne i gotowe do wytwarzania samochodu. Nie ruszą jednak pełną parą zanim nie pozwolą na to urzędnicy z Brandenburgii, landu, pod który podlega Giga Berlin. A ci może skończą swoją pracę w połowie marca, a może… nie. Tesla ma obecnie pozwolenie na wyprodukowanie 2 000 egzemplarzy crossovera do „dalszych testów”, więc przy tym tempie jest w stanie zapewnić zajęcie pracownikom przez najbliższe miesiące.

Na obecnym etapie wiadomo, że Giga Berlin będzie produkowała wyłącznie Tesle Model Y z bateriami niestrukturalnymi opartymi na ogniwach 2170. Wszyscy mają nadzieję, że gdy auta trafią w końcu na rynek, będą tańsze niż wersje pochodzące z Giga Shanghai, bo nie zostaną obciążone kosztami transportu i cła (co nie jest przesądzone, dodajmy). W pierwszym roku istnienia z fabryki powinno wyjechać około 100 do 150 tysięcy egzemplarzy samochodów. Wygląda na to, że na pierwszy ogień pójdzie Tesla Model Y Performance, która w konfiguratorze ma dziś nietypowy czas dostawy ustalony na początek kwartału (kwiecień 2022).

Docelowo zakłady powinny wytwarzać przynajmniej tyle aut, ile Giga Shanghai (obecne moce przerobowe: ~720 tys. sztuk Modeli 3 i Y rocznie). Obok hal montażowych Modelu Y ma powstać kolejna fabryka produkująca ogniwa Li-ion, ale nie wystartuje ona przed rokiem 2023.

Ujęcia pochodzą z nagrania Tobiasa Lindha, który odwiedza plac budowy w każdą niedzielę:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version