Fisker Ocean ma być dobrze wyposażonym, przystępnie wycenionym elektrykiem. Firma zaczyna jednak od mocnego uderzenia: cena Fisker Ocean „One” startuje w Niemczech od 69 950 euro, co w Polsce odpowiadałoby kwocie 340 100 złotych. Linie montażowe auta właśnie ruszyły w zakładach Magny w Grazu (Austria). Nie wiadomo, ile egzemplarzy powstanie w tym roku, na pierwszy kwartał roku przyszłego zaplanowano wytworzenie zaledwie 300 sztuk modelu.
Fisker Ocean: cena, wersje wyposażenia i dostępność
Fisker Ocean to auto, z którego opisami raczej się wstrzymywaliśmy. Henrik Fisker znany jest z projektowania aut, które pięknie wyglądają i mają gigantyczne problemy, bo albo się palą, albo też kończą się pieniądze na ich produkcję. Udział Magny w całym przedsięwzięciu mocno uwiarygadnia markę, przynajmniej od strony technologicznej. W końcu to Magna w swej fabryce w Austrii zaprojektowała i wytwarza Jaguara I-Pace’a.
Dziś ogłoszono, że wystartowały linie produkcyjne Fiskera Ocean. Nie podano, ile aut powstanie w 2022 roku. Zapewne niewiele, skoro na pierwsze trzy miesiące roku 2023 zaplanowano zaledwie 300 egzemplarzy. Ale z czasem produkcja ma mocno przyspieszyć, w drugim kwartale będzie to ponoć 8 000 egzemplarzy, w trzecim – 15 000, w czwartym – 19 000 (źródło). W całym 2023 roku mają powstać 42 400 egzemplarze nowego elektryka Fiskera, o 7 600 mniej niż dotychczas zapowiadano (50 000 egz.). Firma chwali się 63 000 pre-rezerwacjami z całego świata.
Jako pierwszy montowany będzie Fisker Ocean One, który dostępny jest w niemieckim konfiguratorze TUTAJ od odpowiednika 340 100 złotych. To niemało, jeśli wziąć pod uwagę, że auto miało być przede wszystkim tanie, nie zapominajmy wszak, że mówimy o limitowanej edycji modelu. Tak skonfigurowany egzemplarz ma baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa CATL z katodami nikiel-kobalt-mangan (NMC) o pojemności wynoszącej 100 kWh.
Dzięki dwóm silnikom o mocy 410 kW/557 KM, Fisker Ocean przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy. Deklarowany zasięg WLTP to 630 jednostek, 538 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 378 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Najtańsza wersja Sport ma mieć jeden silnik, mniejszą baterię i 440 jednostek WLTP zasięgu. Cena takiego egzemplarza zaczyna się od 41 560 euro, odpowiednika 202 100 złotych. Obecna wersja One w przyszłości będzie oferowana jako wariant Extreme.