Opel poinformował, że zwiększyły się zasięgi według WLTP Opla Corsa-e i Mokka-e. Opel Corsa-e zaoferuje teraz 359 jednostek WLTP, Mokka-e – do 338 jednostek WLTP. W przeliczeniu na kilometry oznacza to odpowiednio do 307 i 289 kilometrów realnie w trybie mieszanym.

Większe zasięgi dzięki lepszej sprawności pompy ciepła, zmienionego przełożenia, pomiaru na innych felgach

Opel Corsa-e (segment B) i Mokka-e (B-SUV) powstają na platformie eCMP. Jeśli pojawiają się w niej jakieś zmiany, mogą być zaanonsowane z wykorzystaniem dowolnego modelu, który ją stosuje. Tak było i tym razem: informacje o większych zasięgach pojawiły się najpierw przy okazji Peugeota e-208 i e-2008.

I Peugeot, i Opel chwalą się, że zastosowali pompę ciepła o wyższej sprawności, której skuteczność powinna być szczególnie zauważalna w okresie zimowym [obietnica producenta]. Opel o tym nie wspomina, ale nie da się wykluczyć, że również w Corsie-e i Mokce-e czujnik wilgotności umieszczono nad szybą czołową. Niemiecka marka powtarza natomiast wzmiankę o 16- (Corsa-e) i 17-calowych felgach (Mokka-e) z niższymi oporami toczenia dzięki klasie efektywności A+.

Jednak z punktu widzenia zasięgu najważniejsza jest chyba inna zmiana: modyfikacja reduktora, tj. przełożenia przekładni (źródło). Mniejsze przełożenie oznacza, że silnik kręci się wolniej, by samochód mógł utrzymywać tę samą szybkość. Silniki elektryczne mają bardzo wysoką sprawność (wynoszącą 90 i więcej procent), ale im niższe obroty, tym niższe straty cieplne, co w efekcie oznacza niższe zużycie energii podczas jazdy i lepszy zasięg.

Zasięg Opla Corsa-e wynoszący 359 jednostek WLTP oznacza mniej więcej:

  • do 307 kilometrów w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do 0,
  • do 215 kilometrów przy jeździe w przedziale 80->10 procent,
  • do 200-210 kilometrów zasięgu autostradowego przy rozładowaniu baterii do 0,
  • do 140-148 kilometrów zasięgu autostradowego przy jeździe w przedziale 80->10 procent.

Zasięg Opla Mokka-e równy 338 jednostkom powinien przełożyć się na:

  • do 289 kilometrów w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do 0,
  • do 202 kilometrów w trybie mieszanym przy jeździe w przedziale 80->10 procent,
  • do 185-200 kilometrów zasięgu autostradowego przy rozładowaniu baterii do 0,
  • do 130-140 kilometrów zasięgu autostradowego przy jeździe w przedziale 80->10 procent.

Jako redakcja mieliśmy okazję zapoznać się z Oplem Mokka-e. Wrażenia? Auto jest na zewnątrz zgrabne i przyciągające wzrok. W środku jest ciszej niż w Corsie-e, dość wysoko poprowadzona maska powoduje wrażenie, że siedzimy w bunkrze albo amerykańskim krążowniku szos. Nabywcom przeszkadzać może niewielka ilość miejsca z tyłu (o ile wożą kilku pasażerów), wysokie jest też zużycie energii przy niskich temperaturach. Miejmy nadzieję, że to ostatnie przeszło właśnie do historii.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]