Wczoraj zaprezentowany został Rivian R2, ale nikt nie spodziewał się, że na konferencji pojawi się suspens w postaci „and one more thing…” Okazał się nim Rivian R3, model blisko spokrewniony z R2, lecz opakowany w nieco inne nadwozie, mniejszy i z mniejszym rozstawem osi (2,8 m). Auto ma zadebiutować po R2, po 2026 roku, i będzie dostępne w wersji z trzema silnikami jako Rivian R3X.
Rivian R3 i R3X – wszystko, co wiemy
Rivian R2 ma opuszczaną szybę w tylnej klapie, Rivian R3 z kolei wyposażony został w podwójną klapę bagażnika: albo otworzymy ją całą, albo samą tylną szybę. We wnętrzu znowu mamy charakterystyczny kokpit Riviana i kierownicę z wielkimi rolkami, które zastąpiły wszystkie inne przyciski, producent obiecuje też dwa schowki i wykończenie stworzone m.in. w oparciu o korek:
Najbardziej intrygującym debiutem tego wieczoru był Rivian R3X, wersja stuningowana wizualnie i technologicznie, z większym prześwitem, innymi kołami oraz trzema silnikami (1+2) w standardzie. Oprócz sportowego zacięcia prezes Riviana zapowiedział również wysoką sprawność w terenie. Jeep nie ma niczego, co odpowiadałoby temu konkretnie modelowi, elektryczny Jeep Avenger jest o dwa segmenty mniejszy i na razie oferowany jest wyłącznie z napędem na przód.
Rivian R2 powinien zacząć trafiać do klientów w pierwszej połowie 2026 roku, R3 pojawi się później. Oczywiście pod warunkiem, że marka poradzi sobie finansowo, ponieważ jest dziś najbardziej pod wodą spośród wszystkich startupów motoryzacyjnych produkujących samochody elektryczne. Tesla wyszła już na swoje, tymczasem Rivian i Lucid pędzą na spotkanie ze ścianą:
Just wanted to remind everyone about this important chart after Rivian’s new product unveil today and the key takeaways:
1. Rivian does not have a culture of treating cash as a scarce resource.
2. Rivian’s CEO RJ was evidently never concerned with treating cash as a scarce… pic.twitter.com/NA7LExSseI— AJ (@alojoh) March 7, 2024
Nota od redakcji Elektrowozu: to w sumie zaskakujące, że Rivian lubi wyposażać swoje samochody w ciekawostki (wysuwana półka w R1, opuszczana szyba w R2, podnoszona szyba w R3), tymczasem tradycyjni producenci optymalizują koszty, gdzie się tylko da, oferują auta raczej klasyczne i typowe.