Na koncie Rollende Reporter (pol. Biegający Reporter) na Instagramie pojawiło się zdjęcie Riviana R1T sfotografowanego pod siedzibą Mercedesa-AMG w Affalterbach (Niemcy). Marka AMG zajmuje się opracowywaniem sportowych wariantów Mercedesów. Auto ma tablicę rejestracyjną z czerwonymi literami i liczbą zaczynającą się od „06”, należy więc do dealera, firmy zajmującej się sprzedażą pojazdów. Litery wskazują, że działa on na terenie Badenii-Wirtembergii, w powiecie Ludwigsburg, do którego należy również wieś Affalterbach – niewykluczone zatem, że R1T należy po prostu do AMG.
Rivian R1T testowany przez AMG?
Zacznijmy od zdjęcia:
Wyświetl ten post na Instagramie
Nie od dziś wiadomo, że producenci kupują samochody konkurencji, żeby przyjrzeć się zastosowanym w nich rozwiązaniom. Mercedes przygotowuje się do wprowadzenia na rynek modelu EQG, elektrycznej G-klasy, na razie reklamuje ją w dość oryginalny sposób, ale z deklaracji wynika, że auto mogłoby trafić do sprzedaży w tym, najpóźniej w przyszłym roku. Prototyp Concept EQG był już nawet publicznie prezentowany:
Rivian z kolei już zaczął sprzedaż R1T i R1S. Auta produkowane są na razie w niewielkich ilościach, lecz gdy fabryka się rozkręci, samochody – szczególnie SUV, R1S – mogą stanowić realną konkurencję dla G-klasy i EQG. Modele zostały całkiem ciepło przyjęte i na razie zaskakują i zasięgami, i możliwościami. Riviany są standardowo wyposażane w pneumatyczne zawieszenie, dobrej jakości oprogramowanie i całkiem sporą baterię o pojemności 135 kWh. W przyszłości mają zadebiutować też warianty z mniejszym i większym akumulatorem.
Dostarczany obecnie Rivian R1S ma cztery silniki (2+2), które pozwalają na przyspieszenie do 97 km/h (0-60 mph) w 3 sekundy. Słabszy wariant z dwoma silnikami osiągnie 97 km/h po 4 sekundach. Żadna G-klasa nie ma z nimi szans, nawet najmocniejszy AMG G 63 z silnikiem V8 twin-turbo rozpędza się do 97 km/h w 4,4 sekundy.