Rivian złożył wniosek patentowy na zabudowę skrzyni ładunkowej modelu R1T. Dzięki niemu możliwe jest różne zagospodarowanie dostępnej przestrzeni. Nieco wcześniej firma złożyła też wniosek patentowy na mechanizm szybkiego mocowania dodatkowej baterii, która pozwala na zwiększenie zasięgu auta.

Patent na zabudowę skrzyni – to się nazywa pomyślunek!

Twórcy Riviana wyraźnie wiedzą, co robią. Nie bawili się w stworzenie wszystkiego od zera, tylko zamówili w Fordzie gotowe podwozie przystosowane do przewożenia baterii i napędzania kół z wykorzystaniem silników elektrycznych – czyli produkt, którego nie miał również Ford. A teraz zgłosili wniosek patentowy na uniwersalną zabudowę skrzyni ładunkowej.

Idea jest prosta: przeznaczenie skrzyni ładunkowej może zostać zmienione za pomocą kilku wymiennych modułów. Dzięki niemu – jak zilustrowali to użytkownicy Rivian Forums – możliwe jest zastosowanie zadaszenia, klap bocznych lub po prostu płaskiej powierzchni z pałąkami do przewożenia jednośladów.

> Hakerzy włamali się do systemu Tesli, dostali Model 3 w nagrodę

Przy okazji zgłaszania wniosku patentowego Rivian zaprezentował też schemat budowy samochodu. Co ciekawe, widać na nim tylko dwa silniki elektryczne, podczas gdy producent deklarował, że auto posiada cztery niezależne silniki, po jednym na każde koło:

Rivian jest chyba pierwszym producentem, który naprawdę ma szansę na wyprzedzenie Tesli w swojej kategorii – oczywiście pod warunkiem, że obiecywane parametry techniczne samochodu zostaną utrzymane. Jeśli firmie się uda, może być też przykładem dla wielu startupów motoryzacyjnych: nie ma sensu budować wszystkiego od zera, jeśli w niektórych segmentach istnieją już dobre, sprawdzone rozwiązania.

> ElectroMobility Poland będzie budować samochody, sieć sprzedaży i sieć serwisową

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: