Prezes Riviana w interesującym wywiadzie dla Business Insidera. Jego zdaniem firma bez problemu pokona niemiecką konkurencję, bo nie musi się troszczyć o dotychczasową część biznesu, która opierała się na samochodach spalinowych. Największą zaletą Riviana ma być czysta karta.

Rivian, czyli prawdziwy zwycięzca tej rewolucji?

Wiele piszemy o Tesli i rynku samochodów osobowych, ale trzeba pamiętać, że w Stanach Zjednoczonych znacznie ważniejszy (i większy) jest rynek pickupów. Jest tak istotny, że USA chronią go wyższymi cłami, które w rezultacie windują w Europie ceny… Tesli. Dlatego Rivian będzie miał szansę na rozwój bez troski o konkurencję ze strony Volkswagena czy Mitsubishi – szczególnie, że potentaci rynku pickupów są mocno zacofani, gdy chodzi o samochody elektryczne.

> Co Autopilot Tesli widzi podczas deszczu? Całkiem sporo! [wideo]

Według prezesa Riviana, RJ Scaringe’a, największą przewagą jego firmy jest brak jakiejkolwiek historii. Duzi producenci mają już fabryki, ale niechętnie wdrażają nowe pomysły. Ma to dotyczyć Forda, Fiata Chryslera, General Motors i Volkswagena, z którymi Scaringe współpracował jako student na MIT.

Paradoksalnie: posiadanie gotowej platformy dla samochodu spalinowego może być dużym obciążeniem (patrz na przykład PPE Audi i Porsche), bo inżynierowie będą usiłowali zagospodarować stare idee przy nowych inicjatywach. Rivian mógł zaprojektować wszystko od zera, by skupić się na kolejnych etapach: rozwoju produktu i jego zaletach.

Firma nie chce jednak opracowywać wszystkiego sama. Rivian skupia się na podwoziu, baterii i oprogramowaniu, a silniki, ogniwa do baterii czy siedzenia kupuje od zewnętrznych dostawców (źródło). Warto dodać, że Scaringe założył firmę w 2009 roku i przez pierwsze 2,5 roku pracował nad samochodem sportowym.

Projekt zarzucono, gdy okazało się, że kończą się pieniądze, a auto wcale nie jest lepsze od konkurencji. Rivian właśnie dostał kolejny kredyt [zaufania]: w ostatnim okresie udało mu się zebrać 1,5 miliarda dolarów od inwestorów pokroju Amazona czy Forda.

> Ford zmienił zdanie. Inwestuje w Riviana 500 milionów dolarów

Zdjęcie otwierające: RJ Scaringe, prezes Riviana (c) Crayons to Perfume / YouTube, zdjęcie samochodu pod płachtą (c) Rivian, 2011

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]