Kilka dni po premierze Tesla Roadster, gdy cały świat ekscytował się przyspieszeniem samochodu Tesli, Rimac opublikował tajemniczą zapowiedź: „Concept One nadaje nowe tempo temu, co nadejdzie wkrótce”.

Concept One z większą baterią i mocniejszym silnikiem? Concept Two?

Firma nie wytłumaczyła swej lakonicznej wypowiedzi. Może chodzić zarówno o to, że Rimac czuje swój wpływ na Muska i nową wersję Roadstera, jak też o to, że nadchodząca wersja Concept One będzie szybsza od dotychczasowej.

> Dlaczego Rimac Concept One jest wolniejszy niż Tesla na 1/4 mili? Bo ma… skrzynie biegów

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Warto dodać, że na YouTube pojawiło się bardzo ciekawe wideo z przejazdu Concept One. Widać liczne ekrany konfiguracyjne, w tym ekran zużycia energii samochodu. Przy jeździe najbardziej ekonomicznej (pierwszy wynik) na dystansie 63 km (39 mil), auto miało średnie zużycie energii na poziomie 43,4 kilowatogodziny na 100 kilometrów.

Przy najbardziej energochłonnej, najstrzejszej jeździe na dystansie 40 kilometrów (25 mil) średnie zużycie energii wyniosło już 157,3 kWh/100 km. W przeliczeniu na benzynę byłoby to około 20 litrów paliwa na 100 kilometrów – sporo!

Oprócz tego w filmie zainteresował nas ekran baterii:

…i liczony na bieżąco zestaw informacji o momencie obrotowym i przeciążeniach. To element niezależnego sterowania momentem obrotowym każdego z kół (ang. torque vectoring), czyli mechanizmu, który w Concept One sprawdza i reguluje parametry jazdy auta tysiąc razy na sekundę:

Rimac Concept One na wideo – warto zobaczyć:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne do robienia figli – zalajkuj i ZOBACZ:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]