Polski oddział Renault zachęca do zainteresowania się Renault Megane Elektrycznym, dysponuje samochodami dostępnymi od ręki, na które można uzyskać dopłatę w ramach programu „Mój elektryk” (te osobom fizycznym bywają ostatnio przyznawane od ręki) oraz rabat od dystrybutora. Oferta jest tak skrojona, że cena Renault Megane E-Tech Electric może wyjść niższa niż Renault Zoe, o ile pogodzimy się ze słabszym wyposażeniem.

Aktualizacja 2023/05/30, godz. 16.56: dodaliśmy informację o rabatach dla wersji Techno i Iconic.

Rabaty na Megane Elektryczne

Zacznijmy od zastrzeżenia: jeśli ktoś ma te kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej, to na pewno powinien rozważyć Teslę Model 3 z napędem na tył/RWD. Kiedy jednak ma do wydania maksymalnie 170 tysięcy złotych, powinien przejrzeć ofertę Renault (patrz TUTAJ). Jak się dowiedzieliśmy, nominalne ceny samochodu widoczne są na górze, czyli na obrazku poniżej wynoszą od 190 100 do 200 300 złotych:

Wszystkie samochody można kupić z miejsca, o czym świadczy napis Dostępne od ręki w linii OFERTA. Jest tam także kwota, którą możemy zaoszczędzić, ale w niej pojawił się haczyk. Otóż w tej wartości Renault uwzględnia maksymalną dopłatę NFOŚiGW „Mój elektryk” w wysokości 27 000 złotych oraz promocyjne ubezpieczenie w wysokości 1,3 procent. Jeśli nie mamy trójki dzieci i Karty Dużej Rodziny, dopłata rządowa wyniesie 18 750 złotych. Realny rabat na Renault Megane E-Tech Electric wynosi 13 000 złotych, przy wersji Techno jest to 19 000 złotych, przy wariancie Iconic – 24 000 złotych.

Megane Elektryczne EV40 taniej niż Zoe ZE50

Bez dofinansowania NFOŚiGW Renault Megane Elektryczne startuje zatem EV od okolic 177 100 złotych (cena – rabat), tymczasem Renault Zoe w wariancie Iconic kosztuje od 180 500 złotych (TUTAJ). Megane jest nieco większe, znacznie nowocześniejsze, ma baterię o pojemności ~43 (40) kWh chłodzoną cieczą, silnik o mocy 96 kW/130 KM, obsługuje szybkie ładowanie DC z mocą 85 kW oraz powolne AC z mocą 22 kW. Trzeba wszak pamiętać, że część wyposażenia jest słabsza (np. audio), zasięg też jest gorszy niż w Zoe i wynosi do 298 jedn. WLTP.

Podczas mrozów Megane powinno przejeżdżać więcej na jednym ładowaniu niż Zoe, które mocno traci na możliwościach ze względu na słabe podgrzewanie baterii.

Model z większym akumulatorem, Renault Megane E-Tech Electric EV60, kosztuje więcej, od 201 700 złotych, więc sam rabat Renault obniży nam cenę samochodu poniżej 190 000 złotych. W podstawowym wariancie wyposażeniowym Equilibre Super Charge otrzymujemy 18-calowe felgi Oston, podgrzewaną tylną szybę, manualną klimatyzację, przednie światła LED i, uwaga, 1-fazową ładowarkę 7 kW.

Przy ładowaniu prądem stałym, DC, osiągniemy do 130 kW. Moc silnika to 160 kW/218 KM, bateria ma pojemność ~64 (60) kWh i pozwala na pokonanie do 449 jednostek WLTP. Jeśli potrzebujemy samochodu do codziennej eksploatacji, wybierajmy raczej wariant Equilibre Optimum Charge z 3-fazową ładowarką pokładową o mocy 22 kW. Niestety, takie modele zaczynają się od 215 200 złotych, więc nawet z rabatem Renault kosztują ponad 200 000 złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: