Renault pochwalił się, że Scenic E-Tech Electric otrzymuje system jazdy z jednym tylko pedałem przyspieszenia (ang. one-pedal driving). Funkcja będzie dostępna w nowych samochodach, ale można ją też zaimplementować w starszych autach, o ile tylko są wyposażone w łopatki przy kierownicy. Poza tym elektryk otrzyma nowe dwukierunkowe ładowarki pokładowe AC-DC o mocy 11 lub 22 kW, dzięki czemu będzie w stanie zasilać urządzenia zewnętrzne z użyciem prądu przemiennego.
Renault Scenic E-Tech z korektami w dobrą stronę
One-pedal driving to funkcja, która sprawia, że samochodem jeździ się łatwiej, bo wystarczy zdjąć nogę z „gazu”, by pojazd zaczął hamować a w końcu się zatrzymał. Jednak europejscy producenci nie przepadają za tym ustawieniem, dlatego w markach pochodzących ze Starego Kontynentu opcja należy do rzadkości; wyjątek stanowią Volvo i BMW, gdzie jest standardem. Renault wprowadzi ją w Scenicu E-Tech. Osoby, które kupiły auta wcześniej, mogą poprosić o aktywowanie jej w ASO albo skorzystać z bezpłatnej aktualizacji online.
Wymagana jest tylko obecność łopatek za kierownicą.
Nowe modele Scenica E-Tech są kompatybilne z mechanizmem Plug & Charge, który pozwala na automatyczne rozpoczęcie procesu ładowania tuż po włożeniu wtyku do gniazda. Opcja ma zostać „połączona” z Mobilize Charge Pass, ale nie będzie wymagała uiszczania abonamentu. Płatności będą wykonywane z użyciem aplikacji My Renault Twoje Renault (źródło).
Ładowarki pokładowe samochodu zyskają funkcję oddawania energii: kompatybilność z V2L (zasilanie zewnętrznych urządzeń) oraz V2G (stabilizacja sieci elektroenergetycznej). V2G dostępne jest tylko we Francji, wymaga dodatkowego wallboksa Mobilize Powerbox (ilustracja poniżej) oraz specjalnego kontraktu Mobilize/The Mobility House. Opcja trafiła już wcześniej na rynek wraz z Renault 5. W przypadku V2L konieczny jest tylko dodatkowy adapter, który pozwala na wpięcie zewnętrznych urządzeń 230 V. Maksymalna moc przy takim połączeniu to 3,7 kW.
Oprócz tego Renault chwali się dodatkowymi tapicerkami w liniach Esprit Alpine i Iconic oraz kamerą wbudowaną w lewy słupek A, dzięki której samochód rozpoznaje kierowcę i dopasowuje do niego ustawienia: stacje radiowe, fotele, lusterka, aplikacje mobilne. Dzięki działającemu w tle systemowi Android Automotive, właściciel może zainstalować ponad 50 dodatkowych aplikacji, w tym Canal+ czy Prime Video.
Ceny Renault Scenic E-Tech Electric zaczynają się od 202 900 złotych w wersji Techno. Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ.