Podczas prezentacji Zakładu Naprawy Akumulatorów Trakcyjnych w Zabrzu (salon Dąbrowscy) przedstawiciel Renault ujawnił nam, że powstanie Renault Scenic Elektryczny /właściwie: Renault Scenic E-Tech Elektryczny/ i że wyjedzie on z fabryki w Douai (Francja). Auto może przypominać koncepcyjnego Renault Scenica H2 pokazanego po raz pierwszy w maju 2022 roku.

Renault Scenic E-Tech Elektryczny z napędami jak Megane czy raczej Ariya?

W maju Renault zaprezentowało koncepcyjnego Renault Scenica z wodorowym ogniwem paliwowym i baterią o pojemności 40 kWh (poniżej). Ale już w 2018 roku w fabryce w Douai zadecydowano o wdrożeniu nowej linii produkcyjnej obsługującej platformę CMF-EV, która nie jest kompatybilna z napędami wodorowymi – a przynajmniej nigdy się tym nie chwalono. Kilka lat później z zakładu zaczął wyjeżdżać Renault Megane E-Tech Elektryczny. Teraz wiemy już, że następny, przynajmniej w tej lokalizacji, będzie Scenic E-Tech Elektryczny.

Wybór fabryki wydaje się oczywisty, skoro wytwarzała ona Scenica (obecną generację), Espace i Talismana. Trzeba wszak dodać, że cała trójka odchodzi już w przeszłość, spalinowy Scenic będzie ostatni, przestanie być produkowany z końcem 2022 roku. Czy z miejsca zastąpi go Scenic Elektryczny? Nie jest to takie oczywiste, na razie nieźle sprzedaje się Kadjar, w przyszłym roku zadebiutuje Renault Austral, kompaktowy crossover dostępny w wariancie hybrydowym, Z kolei w 2024 roku pojawi się Renault 5, który zastąpi Zoe.

Nowy Scenic ma być crossoverem, z wypowiedzi Gillesa Vidala, głównego szefa Renault do spraw projektowych wynika, że auto jeszcze ewoluuje, chociaż 90 procent projektu jest już gotowe. Do finalnej wersji raczej nie trafią LED-owe światła we wlotach powietrza, otwierana do tyłu druga para drzwi, fantazyjne siedzenia z zawiniętymi zagłówkami czy kokpit z niewielkimi pojedynczymi wyświetlaczami. Ten ostatni będzie raczej taki jak w Megane E-Tech Elektrycznym i Australu, spekuluje Carscoops.

W zależności od rozmiarów samochodu, nowy Scenic E-Tech Elektryczny może zyskać zespoły napędowe Megane E-Tech Elektrycznego (baterie 60 i 40 kWh) lub też Nissana Ariya (baterie 87 i 63 kWh).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]