Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Renault-Nissan-Mitsubishi: Ponad 30 elektryków do 2030 na pięciu różnych platformach, 220 GWh ogniw [Reuters]

W nadchodzący czwartek, 27 stycznia, alians Renault-Nissan-Mitsubishi ma zamiar ogłosić chęć zacieśnienia współpracy nad autami elektrycznymi. Firmy zapowiedzą ponoć, jak dowiedział się Reuters, że do 2030 roku chcą wytwarzać 220 GWh ogniw Li-ion oraz wprowadzić na rynek ponad 30 modeli elektryków na aż pięciu różnych platformach.

„Alliance by 2030” aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi

W tej chwili alians dysponuje kilkoma autami elektrycznymi (Renault Zoe, Nissan Leaf, Renault Twingo, Dacia Spring, …), ale każde z nich jest budowane z wykorzystaniem zupełnie innej technologii. Dlatego niektóre modele będą stopniowo wypadać z oferty, a zastąpią je modele na platformie CMF-EV oraz CMF-BEV. Z pięciu spodziewanych platform mamy więc dwie, może trzy, jeśli weźmiemy pod uwagę auta dostawcze. Ciągle brakuje co najmniej dwóch.

Platforma CMF-EV zostanie zastosowana w Renault Megane E-Tech Elektrycznym i Nissanie Ariya. Platforma CMF-BEV pojawi się w nowym Renault 5, ma być też użyta w elektrycznym Nissanie Micra, którego cena powinna być zbliżona do kosztów zakupu wersji spalinowej. Już w minionym roku Renault zapowiadało, że Renault 5 będzie o 1/3 tańszy niż Renault Zoe przy podobnych rozmiarach:

Oprócz inwestowania we wspólne platformy, które obniżą koszty produkcji samochodów, Alians ma ogłosić chęć stworzenia fabryk ogniw Li-ion w Wielkiej Brytanii, Chinach, Francji i Japonii (źródło). Do 2030 roku zakłady powinny wytwarzać rocznie 220 GWh ogniw, co przy założeniu baterii o średniej pojemności 60 kWh oznacza możliwość obsłużenia 3,67 miliona samochodów. Wprowadzenie strategii „Alliance by 2030” w życie ma kosztować marki około 30 miliardów euro.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: to news z kategorii biznesowej, ale intrygujący. Od czasu zwolnienia Ghosna producenci stawiali raczej na niezależność, wyraźnie zakreślali strefy wpływów i uzgadniali, kto będzie w nich liderem, a kto naśladowcą. Jeśli teraz pojawi się chęć zacieśnienia współpracy, to firmy mogły sobie uświadomić, że taka strategia doprowadzi je na skraj przepaści. 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version