Niemiecki oddział Renault zapowiedział wprowadzenie na rynek kolejnej hybrydy ładowanej z gniazdka, Renault Megane e-Tech (właściwie E-TECH). Oprócz nowego zespołu napędowego w modelu nie zaszły żadne dostrzegalne zmiany w stosunku do obecnego rocznika.
Renault Megane e-Tech: dane techniczne i wszystko, co wiemy
Renault zapowiada, że Megane e-Tech dzięki baterii o pojemności 9,8 kWh pokona 65 jednostek zasięgu według WLTP na obszarach zurbanizowanych. Oznaczałoby to około 55,6 kilometra na jednym ładowaniu po mieście lub do 43 kilometrów na baterii w trybie mieszanym. Przy jeździe w trybie elektrycznym w przedziale 90->10 procent naładowania baterii, zasięg wyniesie około 34 kilometrów, podobnie może być zimą [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].
> Będzie tanio! Elektryczne Renault Twingo ZE zadebiutuje jeszcze w 2020 roku
Dwa silniki elektryczne wspierane silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z filtrem cząstek stałych osiągną do 116 kW (158 KM) mocy i 300 Nm momentu obrotowego – przy czym napędzane są wyłącznie koła przednie, nie ma wersji AWD. Szybkość maksymalna w trybie zeroemisyjnym to 135 km/h. Wariant hybrydowy dostępny będzie najpierw jako kombi, Megane Grandtour e-Tech. Dopiero z czasem na rynek ma zostać wprowadzony model w innej formie nadwoziowej.
Schemat budowy Renault Megane e-Tech. Silniki elektryczne zlokalizowane są z przodu, tak samo silnik spalinowy [po prawej]. Bateria znajduje się pod tylnymi siedzeniami. Jej delikatna asymetria prawdopodobnie bierze się z konieczności poprowadzenia rury wydechowej (c) Renault
Cena Renault Megane e-Tech nie została jeszcze podana, nie podano również niektórych innych parametrów auta, w tym na przykład mocy wbudowanej ładowarki czy pojemności bagażnika.