Renault ujawniło nowe ceny Renault Megane E-Tech Elektrycznego. Edycja z baterią 40 kWh, 300 jedn. WLTP zasięgu i silnikiem 96 kW/130 KM, EV40, startuje od 161 900 złotych. Wersja EV60 z baterią o pojemności 60 kWh, 450 jedn. WLTP zasięgu i silnikiem o mocy 160 kW/220 KM zaczyna się od 183 900 złotych dla podstawowego wariantu wyposażenia Equilibre. Wyższy Techno kosztuje od 196 900 złotych, najwyższy Iconic (tylko EV60) – 209 900 złotych.

Renault Megane E-Tech Elektryczne: ceny i wersje wyposażenia

Warianty wyposażenia

Tak jak opisywaliśmy, wersje wyposażenia są dwie w wersji EV40 i trzy w wariancie EV60: Equilibre, Techno, Iconic. Wszystkie modele wyposażone są w pompę ciepła, pełne światła LED-owe z przodu, ładowarkę pokładową 3-fazową o mocy 22 kW, system rozpoznawania znaków drogowych, ekran z licznikami o przekątnej 12,3 cala, kamerę cofania (szczegóły w cenniku na dole) i możliwość sprawdzania stanu samochodu z poziomu aplikacji mobilnej. W podstawowym wariancie Equilibre (od 161 900 zł dla EV40, od 183 900 zł dla EV60) felgi są 18-calowe (Oston), ich dokładnego wyglądu nie znamy, w cenniku widoczne są na miniaturce których wygląd znamy dzięki uprzejmości Andrzeja Gemry, eksperta ds. public affaires i elektromobilności w polskim oddziale Renault:

18-calowe felgi Oston. W przeciwieństwie do podstawowych felg u konkurencji, te są ładne 🙂

Podstawowa wersja wyposażenia NIE MA też charakterystycznych świateł LED-owych z tyłu, sekwencyjnych kierunkowskazów, czujnika deszczu i zmierzchu, podłokietnika na konsoli środkowej (!), ściemnianego automatycznie lusterka, automatycznej dwustrefowej klimatyzacji, ambientowego podświetlenia, 12,3-calowego ekranu na środku kokpitu (będzie miał przekątną 9 cali) czy wbudowanej nawigacji Google Maps.

Efekt nitek 3D w tylnych światłach dostępny jest dopiero od wersji wyposażenia Techno

Jeśli chcemy otrzymać powyższe elementy wyposażenia w standardzie i mieć też 20-calowe felgi (Soren), musimy zdecydować się na wyższą wersję Techno (od 174 900 zł dla EV40, od 196 900 zł dla EV60). W Techno osobom, które wożą dzieci spodoba się nawiew w drugim rzędzie siedzeń (w koncernie Volkswagena dostępny tylko w crossoverach), ważna może być też ładowarka indukcyjna pod ekranem środkowym i elektrycznie ustawiane podparcie odcinka lędźwiowego. Reflektory będą miały funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, lusterka boczne są podgrzewane, podgrzewane są też fotele i kierownica – w standardzie.

Paski z oświetleniem ambientowym. Cele są raczej wyłącznie estetyczne

Przedstawiciel redakcji Elektrowozu jeździł Megane E-Tech Elektrycznym EV60 z powyższą wersją wyposażenia i do gustu przypadło mu też obicie alcantarą na drzwiach oraz szara tkanina pokrywająca kokpit. Niby drobne wstawki a cieszą. System audio nosi nazwę Arkamys Auditorium, ma 6 głośników i gra, może być, żadnej głębi czy basów się nie spodziewajmy. Musimy też zastrzec, że nasz wariant został solidnie doposażony, bo kosztował 217 800 złotych.

W wersji Techno nie znajdziemy 9-głośnikowego systemu audio Harman Kardon, skórzano-skajowej tapicerki, przyciemnionych tylnych szyb, elektrycznie sterowanych foteli przednich czy 20-calowych felg Enos, które znamy z fotografii prasowych. Te opcje wyposażenia w standardzie są dopiero w edycji Iconic (od 209 900 złotych, tylko EV60).

W Iconic postawiono przede wszystkim na audio i estetykę, bo gdy zamarzy nam się adaptacyjny tempomat z funkcją dostosowywania szybkości do ruchu (i-ACC), mechanizm jazdy półautonomicznej (ADA), wykrywania poruszającego się pojazdu przy cofaniu albo kamera 3D z widokiem 360 stopni, będziemy musieli dopłacić. Pakiet Advanced Driving Assist (i-ACC, ADA) kosztuje dodatkowe 10 000 złotych, pakiet z cyfrowym lusterkiem wstecznym (przydatny) to dodatkowe 7 000 złotych.

Dostępność

Renault pochwaliło się, że w całej Europie zebrało już 10 000 zamówień na samochód, w Polsce jest ich kilkadziesiąt. Poniższy cennik to wstępna, promocyjna oferta, która pozwala na zapisy na auto. Zamówienia na tańszy wariant z mniejszą baterią, EV40, będą zbierane od września 2022 roku, pierwsze egzemplarze EV60 może dotrą do odbiorców w grudniu 2022 roku („mamy nadzieję, że się uda”), choć trzeba się raczej nastawiać na początek roku 2023.

Oto cennik wraz ze szczegółowymi informacjami:

Zdjęcia samochodów w materiale (c) Dominik Kalamus

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]