Francuski portal Caradisiac przeprowadził statyczne porównanie Renault Megane E-Tech Electric i VW ID.3, dwóch elektrycznych hatchbacków segmentu C. W Volkswagenie ID.3 zwrócono uwagę na przestronność, wspomniano o największej baterii 77 kWh, w Renault Megane E-Tech jako zalety wspomniano nowoczesność kokpitu, jakość użytych materiałów, większy bagażnik oraz moc ładowania do 130 kW.

Renault Megane E-Tech a VW ID.3

Dziennikarz portalu Caradisiac uznał, że obydwa samochody lokują się pomiędzy klasycznymi hatchbackami i SUV-ami, choć sensownie byłoby chyba zauważyć, że elektryki, nawet w nadwoziu hatchback, mogą być nieco wyższe ze względu na baterię zamontowaną w podłodze. W Renault pochwalono przednie światła, w VW ID.3 reflektory uznano za obszerniejsze (pulchne) i nawiązujące do samochodów spalinowych. Za wyróżniającą cechę Renault uznano też klamki zintegrowane z nadwoziem (przód) lub ukryte w tylnym słupku (tył).

Volkswagen ID.3 został doceniony za przestronność kabiny, część miękkich obić i duże schowki, zganiono go natomiast za 5-calowy wyświetlacz licznika i resztę twardych materiałów. Kokpit Renault jest czymś zupełnie nowym, składa się z liczników o przekątnej 12,3 cala oraz ekranu multimedialnego ustawionego w pozycji pionowej:

System Renault Megane E-Tech działa płynnie, a zastosowane we wnętrzu materiały mają być dobrej jakości. Niewielka liczba twardych plastików nie psuje ogólnego wrażenia, klasę produktu mają podkreślać choćby widoczne na kokpicie przeszycia (szwy) czy wzory na drzwiach. Schowki między siedzeniami (twardy plastik) są duże, jednak generalnie miejsca za kierownicą jest mniej niż w Volkswagenie ID.3.

VW ID.3 oferuje więcej miejsca również pasażerom tylnej kanapy, w Megane E-Tech Electric z tyłu robi się ciasno (zdjęcie poniżej). Niemieckie auto przegrywa natomiast pojemnością bagażnika: Renault Megane E-Tech Electric zmieści 440 litrów (z wysokim progiem), Volkswagen ID.3 ma 385 litrów z podłogą niemal na wysokości progu. Pochodzenie różnic jest oczywiste: Megane E-Tech Electric ma napęd na przód, w ID.3 silnik znajduje się pod podłogą z tyłu.

Nie pokazano jazd testowych, zasygnalizowano jedynie, że ID.3 jest dostępny z bateriami 45, 58 i 77 kWh (tę pierwszą opcję wycofano obecnie ze sprzedaży ze względu na niedobory elektroniki), a baterie Renault Megane E-Tech mogą mieć 40 lub 60 kWh pojemności. Francuski model może się ładować z maksymalną mocą 130 kW.

Całe nagranie:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: