Renault Megane E-Tech Electric oficjalnie pokazany. Podczas prezentacji prezes Renault nie zdradził pojemności akumulatorów, ale potwierdziły się nasze wczorajsze doniesienia, że baterie Megane E-Tech Electric będą miały 40 i 60 kWh. Dzięki niskiemu zużyciu energii ta druga wersja ma osiągać do 450 jednostek WLTP zasięgu. W przyszłości ma się pojawić wariant „zoptymalizowany aerodynamicznie” osiągający nawet 470 jednostek WLTP / ~402 kilometry realnie.

Nowe Renault Megane E-Tech Electric jako konkurent VW ID.3

Baterie zostaną sparowane z dwoma różnymi silnikami: mniejsza z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM), większa – 160 kW (218 KM). Zasięgi aut mają wynieść odpowiednio 300 i 450/470 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na 256 i 385/402 kilometry realnie w trybie mieszanym. Szczególnie interesujący jest ten drugi zestaw: Megane E-Tech Electric chce być nieco lepsze niż VW ID.3 58 Pro Performance (58 kWh, 150 kW), ale w przypadku francuskiego auta należy pamiętać o istotnym zastrzeżeniu: Renault ma napęd na przód, natomiast w ID.3 silnik ulokowano przy tylnej osi.

Model z większą baterią ma uzupełniać 300 jednostek zasięgu WLTP (~256 kilometrów) w 30 minut dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 130 kW (prąd stały, DC). Średnia moc ładowania, jak łatwo policzyć, wyniesie 76-80 kW, co jest dobrym wynikiem w przedziale 20-80 procent. Port ładowania znajduje się na prawym przednim błotniku, moc ładowania przy prądzie przemiennym (AC) wynosi 7, opcjonalnie do 22 kW.

Wymiary: Renault Megane E-Tech Electric będzie miał rozstaw osi wynoszący 2,7 metra, czyli o 6,5 centymetra krótszy niż Volkswagen ID.3. Ma też 4,21 metra długości (VW ID.3 jest dłuższy o około 5 centymetrów) i 1,5 metra wysokości (wysokość VW ID.3 = 1,57 m). Mimo stosunkowo zwartego nadwozia producent wygospodarował tyle przestrzeni na nadkola, żeby zmieściły się w nich felgi o średnicy nawet 21 cali. Według deklaracji portalu L’Argus, ilość miejsca w kabinie jest porównywalna do tego, co oferuje nam spalinowe Renault Megane.

Współczynnik oporu powietrza Cx Renault Megane E-Tech Electric wynosi 0,29, a zatem całkiem sensownie jak na pojazd segmentu C, w którym konieczne jest zmieszczenie do 5 osób. System multimedialny Megane E-Tech oparto na Android Automotive, zawiera zintegrowane aplikacje Google, pozwala też na instalację aplikacji dopasowanych do samochodów. W Renault nazwano go Open-R (właściwie: open-R).

Renault pochwaliło się, że nad pojazdami elektrycznymi spędziło 10 milionów roboczogodzin inżynierskich, z czego na samo Megane E-Tech Electric przypadały aż 3 miliony godzin. Z wewnętrznych badań firmy wynikło, że 40 procent klientów (nabywców samochodów?) rozważa zakup auta elektrycznego.

Ceny Renault Megane E-Tech nie zostały podane, dostawy mają wystartować w 2022 roku. Nagranie z premiery można obejrzeć tutaj:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]