Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Renault Group wydziela Ampere, które zajmie się EV. Spalinowa część grupy łączy się (!) z Geely

„Renaulution przechodzi w rewolucję”. Renault ogłasza swoje plany dotyczące strategii rozwoju: samochody elektryczne będą rozwijane w ramach nowej firmy Ampere. Największa część Renault Group, która zajmuje się napędami spalinowymi, łączy się z chińskim Geely i włącza centrum badawczo-rozwojowe m.in. w Szwecji (patrz: Volvo, Polestar), co stawia pod znakiem zapytania obecność marki w Aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi. 

Grupa Renault z gigantycznymi zmianami

Ten komunikat trudno zignorować. Część Renault Group zajmująca się napędami spalinowymi, w tym hybrydowymi, od momentu połączenia z Geely będzie miała 17 fabryk, 5 centrów rozwojowych (Hiszpania, Rumunia/Dacia, Szwecja/Volvo, Chiny, Ameryka Południowa), 19 000 pracowników na trzech kontynentach. Nie da się wykluczyć, że tym sprytnym sposobem koncern będzie mógł odzyskać swoje fabryki w rosji [spekulacje redakcji Elektrowozu].

Według Renault Group samochody spalinowe (w tym hybrydy) nawet w 2040 roku będą stanowiły do 50 procent wszystkich aut sprzedawanych na całym świecie. To dla francuskiej marki główna działalność, współpraca z chińską firmą tylko pomoże jej w rozwoju, bo przy okazji będzie mogła wejść na rynek Państwa Środka czy do Ameryki Północnej.

Ampere, nowa marka na rynku elektryków

Z naszego punktu widzenia największa zmiana to wysunięcie do firmy Ampere części Grupy zajmującej się pojazdami elektrycznymi. Ampere ma produkować i sprzedawać samochody elektryczne pod marką Renault, ma też pracować nad zupełnie nowymi rozwiązaniami software’owymi (ang. software-defined vehicle, pojazd definiowany przez oprogramowanie, SDV) we współpracy z Google i Qualcomm Technologies.

Mapy Google w Renault Megane Elektrycznym

Przedsiębiorstwo będzie zatrudniać 10 000 osób, w tym 3 500 inżynierów, z których połowa ma zajmować się właśnie oprogramowaniem. SDV ma się uczyć nawyków swoich użytkowników, być w stałym kontakcie z firmą-matką i pozwalać na nieustanne wprowadzanie aktualizacji online.

Do 2030 roku Ampere będzie miało w ofercie 6 aut elektrycznych obejmujących 80 procent głównego nurtu aut elektrycznych: dwa modele w segmencie B (Renault 4, Renault 5) i cztery modele w segmencie C (Renault Megane Elektryczny, Renault Scenic Elektryczny i jeszcze dwa kolejne). Koniec, producent nie będzie zasadzał się na inne sektory. Firma zakłada, że do 2030 roku uda się jej zabezpieczyć 80 GWh ogniw do wykorzystania w autach. W 2031 roku Ampere/Renault chciałoby wyprodukować 1 milion elektryków.

 

Elektryczne i wodorowe vany

Grupa planuje uruchomienie marki FlexEVan, której celem będzie stworzenie rodziny elektrycznych vanów oraz rozwiązań software’owych umożliwiających zarządzanie taborem. FlexEVan będzie wykorzystywać rozwiązania Ampere.

Dacia, Alpine, Mobilize

Dacia wyjdzie poza segment B i wkroczy do segmentu C. Pierwszym większym modelem będzie Dacia Bigster (zdjęcie poniżej), po niej pojawią się dwa kolejne. Do 2030 roku firma planuje sprzedawać 2 miliony samochodów. W Europie marka będzie szła w kierunku napędów elektrycznych, w innych częściach świata postawi na paliwa alternatywne i hybrydy.

Alpine planuje wprowadzić do oferty trzy nowe samochody spalinowe, A110, hatchbacka segmentu B i crossovera segmentu C+. W 2026 roku marka przejdzie na napędy czysto elektryczne, zapowiada też „dwa auta segmentów D i E w celu ekspansji międzynarodowej”. Nie jest jasne, co nastąpi wcześniej. Mobilize wreszcie to firma oferująca samochody Limo jako usługę (VaaS). W przyszłości przedsiębiorstwo chce rozszerzyć działalność o abonamenty, ubezpieczenia, leasingi operacyjne.

Co dalej z Aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi? Grupa Renault toczy w tej sprawie rozmowy. Mówi się o wspólnych inicjatywach na różnych rynkach oraz o możliwości zainwestowania przez Nissana i Mitsubishi w Ampere. Kompletny komunikat prasowy znajduje się poniżej:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version