Renault opublikował prezentację podsumowującą wyniki finansowe w roku 2019. Wynika z niego, że tania elektryczna Dacia pojawi się dopiero w roku 2021 lub 2022. Po niej zadebiutuje na rynku pierwszy samochód elektryczny na platformie CMF, wspólnej bazie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Zoe, Twingo, Dacia i coś jeszcze – oto wszystkie elektryki Renault do 2022 roku
Zapowiedzi Renault potwierdzają to, co usłyszeliśmy w trakcie polskiego podsumowania wyników finansowych Renault i Dacii. Jedyna różnica to odsunięta w czasie premiera elektrycznej Dacii na bazie Renault K-ZE.
> Podsumowanie roku 2019 w Renault. Nieoficjalnie: będzie elektryczna Dacia na bazie K-ZE. Hit cenowy?
Ze slajdu łatwo odczytać, że przez najbliższe dwa lata przy elektrykach Renault będzie skupiał się na samochodach segmentu A i B. To dobre wieści dla osób, które poszukują niskiej ceny, ale nie najlepsze dla tych, którzy chcieliby przestronnych aut do rodzinnych podróży. Przynajmniej do końca 2020 roku największym elektrykiem będzie Renault Zoe (segment B), a największym samochodem zelektryfikowanym w ogóle – Megane e-Tech Plug-in kombi, auto segmentu C.
Do 2022 roku zobaczymy całkiem sporo nowych hybryd. Oprócz Captura i Megane e-Tech Plug-in pojawią się jeszcze dwa inne plug-iny (PHEV) oraz cztery stare hybrydy (HEV). Co ciekawe, spośród tych sześciu nienazwanych modeli aż cztery będą zupełnie nowymi samochodami.