Jak informuje francuski portal l’Argus, w 2020 roku do sprzedaży wejdzie hybrydowe Renault Clio e-Tech. Samochód zetrze się bezpośrednio z Toyotą Yaris Hybrid, która aktualnie jest jedynym modelem hybrydowym w segmencie B dostępnym w Europie. Niewykluczone, że z czasem tą drogą pójdą też inni producenci, ponieważ normy emisji są regularnie zaostrzane.

Renault Clio e-Tech vs Toyota Yaris Hybrid – będzie wojna cenowa?

Renault Clio e-Tech ma być wyposażony w klasyczny napęd hybrydowy, czyli bez możliwości ładowania baterii. Samochód będzie posiadał czterocylindrowy silnik spalinowy SCe 1.6 litra dostarczany przez Nissana oraz dwa silniki elektryczne. Pierwszy posłuży jako element układu uproszczonej hybrydy (ang. mild-hybrid), czyli zastąpi rozrusznik i alternator, drugi będzie silnikiem napędowym. Sądząc po opisie, rozwiązanie jest więc zbliżone do Hybrid Synergy Drive (HSD) Toyoty.

W samochodzie ma się pojawić nowa, wielofunkcyjna przekładnia, która w jednym z trybów będzie umożliwiała ładowanie baterii z użyciem silnika spalinowego (na postoju).

> KRAKÓW. Elektryczne Zhidou D2S trafiły do floty Traficara

Pojemność baterii Renault Clio e-Tech to zaledwie 1,2 kWh, silnik elektryczny o większym momencie obrotowym posłuży przede wszystkim do ruszania, jazdy z niewielkimi szybkościami i wspomagania silnika spalinowego – ale już samo to powinno pomóc obniżyć spalanie o około 15-25 procent w stosunku do samochodu bez napędu hybrydowego.  Więcej szczegółów na temat samochodu poznamy prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Schemat budowy Renault Clio e-Tech. Silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne znajdują się z przodu, natomiast bateria (akumulatory wysokonapięciowe) są z tyłu (c) Renault

Warto poczytać: Argus

Na zdjęciu otwierającym: nowe Renault Clio (2019)

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: