Renault rozpoczął odliczanie do drugiej lub trzeciej z kolei premiery Renault 5. Producent ujawnił, że produkcyjny wariant samochodu ujrzymy 26 lutego podczas salonu Geneva Motor Show 2024. Dowiedzieliśmy się też, że auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 40 lub 52 kWh, oraz że ta druga pozwoli na pokonanie do 400 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. To o 3,6 procent więcej niż w przypadku Renault Zoe, którego zasięg WLTP wynosił do 386 jednostek.
Renault 5 E-Tech Electric: specyfikacja i wszystko, co wiemy
Już pierwszego grudnia rozpoczęła się kampania R5volution Is Back zwiastująca nowy model, w ramach której ujawniane są szczegóły [produkcyjnego wariantu] Renault 5. Miłośnicy marki z siedmiu krajów europejskich będą mogli ustawić się w kolejce o nazwie R5 R Pass pozwalającej na zamówienie i odbiór elektryka w pierwszej kolejności, jesienią 2024 roku. Wśród krajów tych jest Francja, są Niemcy, Włochy, Hiszpania, Zjednoczone Królestwo, Belgia i Holandia. Nie ma ani Polski, ani Norwegii, która nie przepadała też za Renault Zoe. Samochód zostanie oficjalnie pokazany za niecałe trzy miesiące.
Renault chwali się mocnymi nawiązaniami stylistycznymi do dawnego Renault 5, wśród których jest m.in. kształt reflektorów i cyfra 5 widoczna na masce samochodu. Reflektory mają mieć znak (zaciemnienie?) w środkowej części soczewki, który będzie upodabniał je do ludzkiego oka. Z kolei piątka na masce ma być wskaźnikiem poziomu naładowania baterii (źródło). Brzmi to wszystko dobrze, jakby Francuzi w końcu przypomnieli sobie, że są Francuzami, że to ich zadaniem jest odrobina szaleństwa we wzornictwie, ale bez zapominania o pragmatyzmie.
Renault 5 E-Tech Electric powstanie na platformie AmpR Small (wcześniej: CMF-B EV), której nazwa nawiązuje do firmy-córki Ampere zajmującej się w Renault samochodami elektrycznymi. Pierwsza wersja będzie miała baterię o pojemności 52 kWh pozwalającą na pokonanie do 400 jedn. WLTP zasięgu, co daje maksymalnie 342 kilometry w trybie mieszanym i 240 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy większych felgach zasięgi będą słabsze.
Z czasem pojawi się też wariant z baterią o pojemności 40 kWh. Logotyp Renault ma być dostępny w trzech kolorach: żółtym, niebieskim i zielonym.
Auto będzie posiadało dwukierunkową ładowarkę pokładową AC-DC, która obsłuży technologię V2G. Początkowo, w 2024 roku, funkcja ma być dostępna we Francji i w Niemczech, w 2025 roku ma się pojawić w Zjednoczonym Królestwie. Cena Renault 5 E-Tech Electric ma się zaczynać od 25 000 euro, równowartości 108 000 złotych, ale możemy spokojnie przyjąć, że jest to kwota za wariant z mniejszą baterią, który pojawi się w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: