Renault rozpoczął odliczanie do drugiej lub trzeciej z kolei premiery Renault 5. Producent ujawnił, że produkcyjny wariant samochodu ujrzymy 26 lutego podczas salonu Geneva Motor Show 2024. Dowiedzieliśmy się też, że auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 40 lub 52 kWh, oraz że ta druga pozwoli na pokonanie do 400 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. To o 3,6 procent więcej niż w przypadku Renault Zoe, którego zasięg WLTP wynosił do 386 jednostek.

Renault 5 E-Tech Electric: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Już pierwszego grudnia rozpoczęła się kampania R5volution Is Back zwiastująca nowy model, w ramach której ujawniane są szczegóły [produkcyjnego wariantu] Renault 5. Miłośnicy marki z siedmiu krajów europejskich będą mogli ustawić się w kolejce o nazwie R5 R Pass pozwalającej na zamówienie i odbiór elektryka w pierwszej kolejności, jesienią 2024 roku. Wśród krajów tych jest Francja, są Niemcy, Włochy, Hiszpania, Zjednoczone Królestwo, Belgia i Holandia. Nie ma ani Polski, ani Norwegii, która nie przepadała też za Renault Zoe. Samochód zostanie oficjalnie pokazany za niecałe trzy miesiące.

Renault 5 (1972) i Renault 5 (2024) w wersji koncepcyjnej. Reflektory na pewno, wyświetlacz na masce niemal na pewno będą wyglądały inaczej – więcej na ten temat poniżej (c) Renault

Renault chwali się mocnymi nawiązaniami stylistycznymi do dawnego Renault 5, wśród których jest m.in. kształt reflektorów i cyfra 5 widoczna na masce samochodu. Reflektory mają mieć znak (zaciemnienie?) w środkowej części soczewki, który będzie upodabniał je do ludzkiego oka. Z kolei piątka na masce ma być wskaźnikiem poziomu naładowania baterii (źródło). Brzmi to wszystko dobrze, jakby Francuzi w końcu przypomnieli sobie, że są Francuzami, że to ich zadaniem jest odrobina szaleństwa we wzornictwie, ale bez zapominania o pragmatyzmie.

Renault 5 E-Tech Electric powstanie na platformie AmpR Small (wcześniej: CMF-B EV), której nazwa nawiązuje do firmy-córki Ampere zajmującej się w Renault samochodami elektrycznymi. Pierwsza wersja będzie miała baterię o pojemności 52 kWh pozwalającą na pokonanie do 400 jedn. WLTP zasięgu, co daje maksymalnie 342 kilometry w trybie mieszanym i 240 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy większych felgach zasięgi będą słabsze.

Z czasem pojawi się też wariant z baterią o pojemności 40 kWh. Logotyp Renault ma być dostępny w trzech kolorach: żółtym, niebieskim i zielonym.

Auto będzie posiadało dwukierunkową ładowarkę pokładową AC-DC, która obsłuży technologię V2G. Początkowo, w 2024 roku, funkcja ma być dostępna we Francji i w Niemczech, w 2025 roku ma się pojawić w Zjednoczonym Królestwie. Cena Renault 5 E-Tech Electric ma się zaczynać od 25 000 euro, równowartości 108 000 złotych, ale możemy spokojnie przyjąć, że jest to kwota za wariant z mniejszą baterią, który pojawi się w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]