Podczas turnieju tenisowego French Open Renault wystawi trójkę swoich maluchów: Renault 5 E-Tech Electric jako nowy sztandarowy model w segmencie aut miejskich, jego, nomen omen, wariację: Renault 5 Turbo 3E z 408 kW mocy, architekturą 800 V i baterią 70 kWh oraz uterenowione koncepcyjne Renault 4 Savane 4×4. Cena Renault 5 Turbo 3E to 160 000 euro, połowa z limitowanej edycji 1 980 egzemplarzy została już zarezerwowana.

Renault 4 Savane 4×4

Renault umiejętnie sięga do swych klasyków: kilkadziesiąt lat temu Savane było odmianą Renault 4 przygotowaną z myślą o delikatnym terenie. Oprócz niego istniał też lubujący się w bezdrożach Renault 4 Sinpar 4×4 rozwijany przez osobną spółkę Sinpar. Koncepcyjny Renault 4 Savane 4×4 zawiera fragmenty obu tych nazw i składa hołd swoim przodkom: dysponuje większym prześwitem niż Renault 4 (19,6 zamiast 18,1 cm), szerszym rozstawem kół oraz „stałym dostępem” do napędu na obie osie.

Jeśli chodzi o technikalia, auto powstaje na tej samej platformie AmpR Small, co Renault 4 i Renault 5 E-Tech Electric (zapewne stąd nazwa „Savane”, nie „Sinpar”), spodziewajmy się więc tej samej baterii o pojemności ~55 (52) kWh. Renault 4 Savane jest obecnie na etapie konceptu, firma prawdopodobnie sprawdza reakcję publiczności na model, stąd też jego obecność na turnieju Roland-Garros od 19 maja.

Renault 5 Turbo 3E

Spoza fazy koncepcyjnej wyszło natomiast Renault 5 Turbo 3E, nawiązanie do Renault 5 Turbo z lat osiemdziesiątych. Samochód jest absolutnie szalony i nietypowy, jako jedyny maluch Renault posiada architekturę 800 V, baterię o pojemności 70 kWh i oczywiście nie ma turbo. Silniki w piastach tylnych kół dają mu maksymalnie 408 kW/555 KM (!) mocy, dzięki której przyspieszenie 0-100 km/h Renault 5 Turbo 3E trwa mniej niż 3,5 sekundy. To nie wszystko: auto potrafi uzupełnić energię od 15 do 80 procent w 15 minut, około dwa razy szybciej niż typowe Renault 5 E-Tech Electric.

Renault 5 Turbo 3E zostanie sprzedany w 1 980 egzemplarzach (porównaj datę z poprzedniego akapitu), już teraz zainteresował 700 odbiorców indywidualnych oraz 200 dealerów Renault, więc połowa puli została wyczerpana. Tłumów w kolejce chyba jednak nie ma, bo cena Renault 5 Turbo 3E to 160 000 euro, równowartość 678 000 złotych. Samochód można zamawiać TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: