W listopadzie 2017 roku samochody elektryczne i hybrydy ładowane z gniazdka stanowiły w Niemczech 2 procent wszystkich zarejestrowanych aut. To rekordowy wynik w historii. Równie rekordowy jest wynik całoroczny: 1,5 procent wszystkich zarejestrowanych aut to samochody ładowane z gniazdka.

Najpopularniejsze samochody elektryczne w Niemczech

W listopadzie pozycję lidera zdobył Smart Fortwo Electric Drive, którego zarejestrowano 621 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazł się VW e-Golf (601 egzemplarze), na trzecim – BMW i3 (438 egzemplarzy). Mówimy tutaj o wynikach samochodów wyłącznie elektrycznych.

W zestawieniu od stycznia do końca listopada 2017 roku sytuacja wygląda nieco inaczej (samochody czysto elektryczne wyróżniliśmy pogrubieniem):

  1. Audi A3 e-tron – 4 209 egzemplarzy,
  2. Renault Zoe – 4 021 egzemplarzy,
  3. BMW i3 – 3 757 egzemplarzy,
  4. BMW 225xe Active Tourer – 3 307 egzemplarzy,
  5. Kia Soul EV – 2 637 egzemplarzy,
  6. VW e-Golf – 2 604 egzemplarze,
  7. Tesla Model S – 2 028 egzemplarzy,
  8. VW Passat GTE – 1 943 egzemplarze,
  9. Mercedes GLC350e –1 867 egzemplarzy,
  10. Smart Fortwo Electric Drive – 1 835 egzemplarzy,
  11. VW Golf GTE – 1 728 egzemplarzy,
  12. Mercedes C350e (dane szacunkowe) – 1 167 egzemplarzy,
  13. Mitsubishi Outlander PHEV – 1 121 egzemplarzy,
  14. Tesla Model X – 1 013 egzemplarzy,
  15. BMW 530e – 986 egzemplarzy,
  16. VW e-Up! – 970 egzemplarzy,
  17. Porsche Panamera PHEV – 840 egzemplarzy,
  18. Mercedes E350e – 816 egzemplarzy,
  19. Nissan Leaf – 790 egzemplarzy,
  20. Hyundai Ioniq Electric – 789 egzemplarzy,
  21. Audi Q7 e-tron – 607 egzemplarzy.

Liderem zestawienia jest Audi A3 e-tron, ale po piętach depcze mu Renault Zoe, który jest wyjątkowo chętnie kupowany/leasingowany przez firmy do flot samochodowych – jako małe, niewymagające auto ze sporym zasięgiem. Nieźle wypada też BMW i3.

Zaskakuje bardzo słaba pozycja VW e-Golfa, który lokuje się poniżej Kia Soul EV. Najwyraźniej klienci nie przychodzą do Volkswagena, żeby kupić samochód elektrycznych. Bardzo kiepsko prezentuje się też Nissan Leaf, który o zaledwie 1 egzemplarz przebija Ioniqa Electrica. Ten ostatni z kolei robi wrażenie: w listopadzie sprzedano aż 225 sztuk auta! To wynik, który w listopadzie plasuje elektrycznego Hyundaia w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych aut, a w okresie styczeń-listopad winduje go niemal do pierwszej dwudziestki!

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Cennik Greenway – czyli ile i od kiedy zapłacimy:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]