Jakie auta elektryczne kupują Amerykanie? Które modele elektryków najlepiej się sprzedają? W USA króluje Tesla Model S, druga jest Tesla Model X, na trzecim miejscu znalazł się Chevrolet Bolt, na czwartym – Nissan Leaf.

Najchętniej kupowane auta elektryczne 2017

Jak podaje EVannex powołując się na dane dotyczące rejestracji aut, od stycznia do końca lipca 2017 roku sprzedaż elektryków była w Stanach następująca:

  • Tesla Model S – 29 procent rynku,
  • Tesla Model X – 16 procent,
  • Chevrolet Bolt – 16 procent,
  • Nissan Leaf – 15 procent,
  • Fiat 500e – 8 procent,
  • VW e-Golf – 4 procent,
  • Ford Focus – 2 procent,
  • BMW i3 – 2 procent,
  • Kia Soul – 2 procent,
  • pozostałe – 6 procent.

> TOP 10. Najchętniej kupowane „elektryki” w Polsce

W tym zestawieniu największe koncerny motoryzacyjne wyraźnie dostały zadyszki: Fiat, Ford, BMW, VW ledwie osiągają jednocyfrowe udziały, Mercedes w ogóle nie jest wymieniany z nazwy, a Toyota nie istnieje w zestawieniu.

„iPhone moment” dla producentów samochodów spalinowych?

Wykres dotyczący sprzedaży samochodów elektrycznych jako żywo przypomina wykresy dotyczące sprzedaży smartfonów na amerykańskim rynku w okolicy 2012-2013 roku. Niektórzy dziennikarze twierdzą nawet, że to „iPhone moment” dla „starych” koncernów samochodowych: kto nie zdoła się zaadaptować, ten zginie.

Dowody? W II kwartale 2012 firma badawcza NPD podawała następujące liczby dotyczące sprzedaży smartfonów:

  • Apple – 31 procent,
  • Samsung – 24 procent,
  • HTC – 15 procent,
  • Motorola – 12 procent,
  • LG – 6 procent.

Udział Apple na rynku amerykańskim nieustannie rósł (bez reklam), nieźle wiodło się też Samsungowi (duże budżety reklamowe). Cała reszta stała albo leciała w dół.

Nokia praktycznie przestała już istnieć, choć jeszcze pięć lat wcześniej (!) była liderem w zakresie sprzedaży smartfonów na świecie.

> Elektryczny van Maxus EV80 dostępny w Europie

Tesla doprowadzi do upadku VW?

Jeśli trend dotyczący zakupu samochodów elektrycznych zamiast spalinówek utrzyma się na świecie, za kilka-kilkanaście lat „stare” koncerny motoryzacyjne jak VW i Mercedes mogą mieć potężne problemy.

THX VW na tablicy rejestracyjnej elektrycznego Chevroleta Bolta. To prawdopodobnie podziękowanie dla VW za manipulację wynikami emisji spalin i przekonanie do zakupu auta elektrycznego (c) Toronto Electric Vehicle Association /Facebook

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: