Hyundai obniżył ceny Hyundaia Ioniqa 5 z rocznika 2023. W zależności od wersji samochody potaniały o 26 000 do 41 000 złotych w stosunku do najniższej ceny z ostatnich trzydziestu dni. Cennikowo zjazdy są jeszcze wyższe, dystrybutor chwali się upustem w wysokości 66 000 złotych, z kolei największy znaleziony przez nas spadek to -24,4 procent. Hyundai Ioniq 5 jest crossoverem segmentu D o tak specyficznych wymiarach, że na rynku trudno o znalezienie jego bezpośredniego konkurenta.

Hyundai Ioniq 5 (2023) – dobra cena, warto brać

Model dostępny jest z trzema zespołami napędowymi: z jednym silnikiem napędzającym tylną oś / RWD ze standardową baterią 58 kWh, RWD z dużą baterią 77 kWh oraz AWD z dużą baterią 77 kWh. Przy mniejszej baterii do dyspozycji mamy maksymalnie 125 kW/170 KM mocy, przy większej i napędzie na tył moc rośnie do 168 kW/229 KM, przy dwóch silnikach do dyspozycji mamy wybitnie dynamiczne 239 kW/325 KM. Zasięgi wynoszą maksymalnie odpowiednio 384, 507 i 481 jednostek WLTP.

Wszystkie dostępne samochody są nowe (można więc na nie uzyskać dopłatę w programie „Mój elektryk”), ale wyprodukowano je w roku 2023. Ich ceny, jak na modele z segmentu D z trzema metrami rozstawu osi, przestronną kabiną i architekturą 800 V, która pozwala na rozpędzenie się na ładowarce do niemal 240 kW (dotyczy większej baterii), są świetne. Nawet ceny Kii EV6 z poprzedniego rocznika nie były tak dobre, szczególnie w przypadku dużej baterii:

Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6 to samochody bliźniacze technologicznie, obydwa powstały na platformie E-GMP i mają automatycznie wysprzęglający się silnik z przodu w wersjach AWD, ale gdybyśmy mieli wybierać między nimi przy tej samej cenie, decydowalibyśmy się na Hyundaia za jego przestronność i wzornictwo. A kiedy Hyundai jest tańszy niż Kia, to wybór jest prosty.

Auto już w wariancie Dynamiq ma m.in. podgrzewane fotele i kierownicę, LED-owe światła czy dwustrefową klimatyzację. Z punktu widzenia typowego użytkownika najciekawszy będzie pakiet wyposażenia Techniq, który ma gniazdo 230 V w kabinie, przyciemniane i klejone szyby dla lepszego komfortu, projekcyjne reflektory, system podgrzewania baterii przed ładowaniem czy przesuwną konsolę środkową, a jednocześnie w standardzie dostarczany jest z 19-calowymi felgami gwarantującymi lepszy zasięg (do 507 jedn. WLTP).

Zabraknie mu tylko zestawu audio premium (Bose) oraz kamer 360 stopni. Te dostępne są w standardzie w wersji Uniq. Plik PDF z ofertą dostępny jest TUTAJ oraz poniżej:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: