Spytaliśmy w polskim oddziale Volkswagena, jak to naprawdę jest z rabatami na VW ID.3 i czy kwota, którą widzimy (-65 000 złotych) zależy od modelu czy pojemności baterii. Jak odpisała nam Izabela Czarnecka-Franczak, rabat za każdym razem „wynosi tyle samo, niezależnie od modelu czy baterii i dotyczy aut już wyprodukowanych, spełniających kryteria”. Słowem: jeśli na placu przy salonie Volkswagena stoi ładny, czerwony VW ID.4 GTX, to istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że kupimy go o 65 000 złotych taniej niż jeszcze kilka miesięcy temu.

Rabaty na VW ID.3, ID.4, ID.5

O dobrych cenach VW ID.3 już pisaliśmy, teraz możemy tylko dodać, że dotyczą one zarówno modeli sprzed faceliftingu, jak i zupełnie nowych, które już dotarły do dealerów. Rabat w wysokości 65 000 złotych dotyczy też VW ID.4 i ID.5, o czym łatwo się przekonamy odwiedzając Otomoto: Volkswagena ID.4 z bateria o pojemności 82 (77) kWh można kupić w cenach rozpoczynających się od niecałych 200 000 złotych, co jest niezłą ofertą za przestronnego crossovera górnej części segmentu C. Gdy zdecydujemy się na słabszy silnik (Pro) – nawet taniej, poniżej 180 000 złotych.

Największą grupę stanowią egzemplarze z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła (Pro Performance). Do 60-80 km/h auto będzie w miarę dynamiczne, powyżej tych wartości nie oczekujmy cudów. W zamian dostajemy przestronny samochód z nawiewami w drugim rzędzie (VW ID.3 ich nie ma) i bagażnikiem o pojemności 543 litrów. Jeśli interesuje nas dofinansowanie w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW, pamiętajmy, że samochód musi być fabrycznie nowy. Jeśli ma przebieg wynoszący więcej niż 30-50 kilometrów lub został na kogoś zarejestrowany, dopłaty nie otrzymamy.

Wszystkie modele VW ID.4 i ID.5, które dostępne są z rabatami, dysponują dotychczasowym systemem multimedialnym z oprogramowaniem ID. Software w wersji 3.x lub starszym, które można zaktualizować do 3.x. To linia software’u w edycji 3.0 i nowszych zyskała sporo ważnych poprawek (szybkość działania, nawigacja z uwzględnieniem ładowarek), ale nie pozwoli ona na aktualizację do ID. Software 4.x zgodną z regulacją UNECE nr 156.

Dla typowego odbiorcy dziś ma to marginalne-do-żadnego znaczenie, linie 3.x i 4.x mają być rozwijane równolegle. Z czasem, za kilka lat, ID. Software w wersji 3.x może coraz rzadziej otrzymywać aktualizacje lub nowe funkcje. Ponownie: jeśli ktoś jest miłośnikiem gadżetów, może mu to przeszkadzać. Jeśli od samochodu oczekuje, żeby ten jeździł, to ten będzie jeździł 🙂

Dwa słowa o VW ID.4/5 (2024)

W nowych VW ID.4/ID.5 z nowymi silnikami APP550 i ID. Software 4.x wykorzystano ekran o przekątnej 12,9 cala, zmieniono interfejs systemu multimedialnego, kontrolki klimatyzacji i głośności są podświetlone. Oprócz tego producent chwali się nowym asystentem głosowym (IDA) lepiej rozpoznającym komendy i opcjonalnym systemem audio Harman Kardon z 10 głośnikami.

Nota od redakcji Elektrowozu: Audi chyba się przekonało, że warto umieszczać na swojej stronie informacje o rabatach. Tymczasem marka Volkswagen podaje ciągle wartości cennikowe, a rabatów możemy szukać co najwyżej na Otomoto.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.5]