Motor Trend miał możliwość przetestowania Tesla Model 3. Dziennikarze zmierzyli czas przyspieszania samochodu od 0 do 97 km/h (0-60 mph) i okazało się, że auto osiąga wynik po 4,8 sekundach. Oficjalnie podawany przez Teslę czas to 5,1 sekundy do 97 km/h.
Przyspieszenie Modelu 3 lepsze niż zakładano
Spis treści
Różnica między deklarowanym a osiąganym przyspieszeniem to niecałe 6 procent. Warto przy okazji przypomnieć, że również w przypadku zasięgu Tesla poprosiła EPA o obniżenie oficjalnie podawanego zasięgu. Według procedury EPA auto w wersji Long Range (długodystansowej, z większymi bateriami) powinno przejechać 537,5 kilometra. Tesla podaje 499 kilometrów:
> Tesla Model 3 DANE TECHNICZNE: ładowanie 184 kW, zasięg 537,5 km, masa 2,18 tony
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Wady Tesla Model 3 – opinia Motor Trend
Dziennikarze Motor Trend byli niezadowoleni z pozycji pasażerów na tylnym siedzeniu. Już na wczesnych filmach zwracaliśmy na to uwagę: choć auto jest długie, osoby siedzące z tyłu nie mają zbyt wiele przestrzeni na nogi. Poniżej pozycja osoby o wzroście około 175 centymetrów:
Motor Trend zwrócił też uwagę na jakość materiałów we wnętrzu – zobacz: Bernstein: wykończenie Tesla Model 3 DOŚĆ SŁABE – oraz wysoką cenę samochodu po konfiguracji. Choć w wersji podstawowej auto kosztuje równowartość około 200 tysięcy złotych netto, to obecnie można kupić tylko modele lepiej wyposażone, które kosztują co najmniej 250 tysięcy złotych netto:
> Ruszył konfigurator Tesla Model 3! Dostawa w 4 tygodnie, CENA Model 3 = 204 tys. złotych netto
Jak zmniejszyć spalanie / zużycie energii w elektryku? Może tak – ZOBACZ:
Warto zobaczyć: Motor Trend