Pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze BMW i4 wyjechały z fabryki producenta w Monachium. Audi tymczasem uruchomiło wielką kampanię telewizyjną zapowiadającą Audi e-tron GT na luty 2021. Pierwszy samochód powinien być konkurentem dla Tesli Model 3, drugi – dla Tesli Model S i Porsche Taycan.

Nowe samochody elektryczne lada dzień: BMW i4, Audi e-tron GT

BMW i4 to elektryczna odmiana BMW serii 4, czyli wariacja na temat BMW serii 3 – model segmentu D. Samochód znamy na razie tylko jako koncept, ale ma być on „całkiem blisko” wersji ostatecznej. Patrząc na różnice między BMW X3 oraz iX3 spodziewajmy się, że i4 to będzie seria 4 z drobnymi korektami przodu, zaślepionymi wlotami powietrza i niewielką liczbą niebieskich akcentów na nadwoziu.

BMW i4 (c) BMW

BMW serii 4. Lustrzane odbicie dla celów porównawczych (c) BMW

BMW serii 4, przód i tył (c) BMW

BMW i4 dysponuje baterią o pojemności 80 kWh (wartość całkowita), ma mieć silnik o mocy 390 kW (530 KM) napędzający tylne koła i oferować do 600 jednostek WLTP zasięgu (~510 km w trybie mieszanym). Pierwsze, jeszcze przedprodukcyjne egzemplarze modelu właśnie wyjechały z fabryki producenta w Monachium. Wytwarzanie wariantu seryjnego rozpocznie się zatem w 2021 roku, skoro w tymże roku auto ma trafić do sprzedaży.

Pierwsze egzemplarze BMW i4 wyjeżdżające z Monachium. Porównaj wygląd świateł i lusterek najpierw z BMW i4 Vision (miedzianozłote), a następnie z BMW serii 4 (c) BMW

Audi e-tron GT – ceny (spekulacje) i dane techniczne (realne)

O Audi e-tron GT słyszymy od ponad 2,5 roku, a teraz Audi wystartowało z kampanią telewizyjną modelu. Choć niektóre media wymieniają jednym tchem BMW i4, Teslę Model 3 oraz Audi e-tron GT, trzeba pamiętać, że elektryczne Audi należy do segmentu E, będzie więc konkurowało o klienta z Teslą Model S i Mercedesem EQE.

Na tej podstawie możemy wywnioskować, że ceny Audi e-tron GT z rozsądnym wyposażeniem będą zaczynały się od co najmniej 400 tysięcy złotych. Nie może być zbyt tanio, żeby nie robić konkurencji Porsche Taycan 4s, które startuje od około 460 tysięcy złotych i które jest bazą do Audi.

Z drugiej strony: aby zawalczyć z Teslą Model S, niemiecki producent może wprowadzić na rynek biedawersję samochodu kosztującą, powiedzmy, 330-360 tysięcy złotych (Tesla Model S Long Range = 373 490 zł). To powinno przyciągnąć do salonów osoby, którym nie odpowiada kalifornijskie wzornictwo, a stąd już tylko krok do dosprzedaży im kilku dodatkowych opcji, w tym powiększonej baterii i napędu AWD, by wywindować cenę do 420-450 tysięcy złotych [spekulacje www.elektrowoz.pl].

Cena Audi RS e-tron GT startuje od 138 tysięcy euro, co daje ponad 620 tysięcy złotych.

Dane techniczne Audi e-tron GT w najmocniejszej wersji RS to: 434 kW (590 KM) mocy, napęd na obie osie (1+1), przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 sekundy, 400 jednostek WLTP w trybie mieszanym (spodziewamy się około 400 km na jednym ładowaniu). Z reklamy telewizyjnej producenta wynika, że sprzedaż auta może wystartować już w lutym 2021 roku.

Schemat budowy Audi e-tron GT. Zwróć uwagę na pneumatyczne zawieszenie, znajdującą się w podłodze baterię oraz silniki prześwitujące przy obu osiach samochodu (c)

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: