Mazda przedłużyła promocję o nazwie „EkoDopłata Mazdy”. Każdy nabywca, który do końca listopada zdecyduje się na zakup elektrycznej Mazdy MX-30, będzie upoważniony do otrzymania rabatu w wysokości 18 750 złotych, czyli 13,1 procent podstawowej ceny MX-30 wynoszącej 142 900 złotych dla wariantu Kai.
Aktualizacja 2020/11/10, godz. 11.52: Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland, przesłał nam aktualizację dotyczącą liczby dostępnych pojazdów, wyjaśnił nam też obecność wyposażenia dodatkowego w konfiguratorze. W poniższym materiale lekko zmodyfikowane zostały trzy akapity znajdujące się nad regulaminem promocji.
Akcja promocyjna Mazdy. Toczy się walka o niższe emisje?
Przypomnijmy: o możliwości zakupu Mazdy „z ekodopłatą” usłyszeliśmy już we wrześniu 2020 roku. Każdy nabywca samochodu był wtedy uprawniony do otrzymania rabatu w wysokości 18 750 złotych na wybrany przez siebie model MX-30. Teraz akcję promocyjną przedłużono do końca listopada (źródło).
Dzięki akcji promocyjnej ceny MX-30 startują od 124 150 złotych (=142 900 zł – 18 750 zł) dla wariantu Kai. Już ta podstawowa wersja wyposażona jest w wyświetlacz projekcyjny (HUD), cyfrowe zegary, radio DAB oraz system audio z 8 głośnikami, czujniki ciśnienia w oponach oraz przewód Typ 2-Typ 2. Gdy zdecydujemy się na wariant Kanjo (127 150 zł/145 900 zł) w pakiecie otrzymamy m.in. podgrzewane fotele.
Dopłacić będziemy musieli do zestawu oświetlenia wnętrza (2,05 tys. zł), ale jest to pakiet uzupełniający do oświetlenia sufitowego, który nie jest obowiązkowy.
Nie wiadomo, czy uda nam się zrezygnować z części „dodatkowego” wyposażenia, ponieważ promocyjna pula składa się z 70 27 wstępnie skonfigurowanych aut, a salony mają swobodę w ustalaniu cen samochodów (par. 3.3 regulaminu, całość poniżej). Dowiedzieliśmy się natomiast, że istnieje co najmniej jeden samochód w wersji podstawowej Kai – posiada go salon Mazda Bemo w Warszawie.
Dystrybutorowi wyraźnie zależy na rejestracji samochodu do 15 grudnia 2020 roku. Tylko spełnienie tego warunku, „spowodowanie” (!), że pierwsza rejestracja nastąpi najpóźniej do połowy grudnia, upoważnia do odebrania EkoDopłaty, rabatu w wysokości 18 750 złotych. Jeśli tego nie „spowodujemy”, rabat się nam nie należy – warto o tym pamiętać w kontekście ograniczeń związanych z COVID-19.
Mazda MX-30 – specyfikacja
Mazda MX-30 to elektryczny crossover segmentu C-SUV z silnikiem o mocy 107 kW (145 KM) i baterią o pojemności ~32 (35,5) kWh, czyli minimalnie mniejszą niż w e-Golfie czy Skodzie CitigoE iV. Deklarowany przez producenta zasięg to 200 jednostek WLTP, a więc do 171 kilometrów w trybie mieszanym i do 200 kilometrów w mieście [obliczenia www.elektrowoz.pl]. Przy jeździe w przedziale 80->10 procent będzie to odpowiednio 120 i 140 kilometrów.
> Mazda MX-30 e-SkyActiv – test Autogefuehl [wideo]
Auto dysponuje 1-fazową ładowarką o mocy 6,6 kW, natomiast na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym rozpędza się w szczycie do 37 kW. Samochodu nie należy więc traktować jak elektryka do długich podróży. Konkurentami Mazdy MX-30 są Volkswagen e-Golf (segment C), Nissan Leaf (C), Kia e-Niro (C-SUV) i Kia e-Soul (B-SUV). Wszystkie wymienione modele dysponują większymi bateriami, ale żaden nie oferuje np. HUD-u.
Wśród osób czytających www.elektrowoz.pl na zakup auta zdecydował się Master. Ma samochód od kilku dni i na razie jest bardzo zadowolony (patrz TUTAJ), choć nawet on pisze tak:
Problem psychologiczny jest [taki], że praktycznie cały czas się jeździ jak na rezerwie w benzynowym, 150-50 km zasięgu. Trochę to dziwne.

Mazda MX-30 w recenzji Autogefuehl. Model ma charakterystyczne, otwierające się w drugą stronę tylne drzwi („kurołapki”)
Film promocyjny producenta: