Według plotek krążących na Weibo i Twitterze, od 1 czerwca pracownicy Giga Shanghai mają zakaz wnoszenia na teren fabryki telefonów komórkowych. Wszystko dlatego, że w zakładzie mają się odbywać przygotowania do produkcji projektu Highland, Tesli Model 3 po faceliftingu. Auto nie pojawiło się jeszcze w dokumentacji chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT), co na podstawie dotychczasowych publikacji sugeruje, że raczej nie trafi do oferty w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Projekt Highland coraz bliżej, lecz jeszcze nie na wyciągnięcie ręki

O projekcie Highland nie wiemy właściwie niczego oprócz tego, że dotyczy Tesli Model 3, bo od początku była to robocza nazwa tego samochodu. Zamaskowane auta sfotografowano parokrotnie na kalifornijskich ulicach, pojawił się nawet „przeciek„, którego prawdziwości nie potwierdzono – większość przesłanek sugeruje, że to fałszywka.

Tesle Model 3 z projektu Highland to prawdopodobnie samochody z zamaskowanymi przodami i tyłami (c) The Kilowatts

Tak ma wyglądać jedna z roboczych wersji Tesli Model 3 odświeżanej w ramach projektu Highland

Zgodnie z najnowszymi plotkami od 1 czerwca 2023 roku w Giga Shanghai będą trwały prace przygotowawcze do przestawienia automatyki na wytwarzanie odświeżonego Modelu 3. Z tego względu pracownicy mieli otrzymać zakaz wnoszenia telefonów komórkowych na teren zakładu [do hal?] (źródło).

Nowe auto otrzyma rzekomo odświeżone reflektory przednie, zmieniony przód, dwa odlewy w podwoziu (przód, tył) oraz baterię przygotowaną do wdrożenia pojemnika strukturalnego zbudowanego w oparciu o ogniwa 4680. Interesująca jest też zapowiedź dotycząca nowej wersji modelu z napędem na tył (porównaj: Tesla 3 LR RWD) i baterią LMFP. Ta ostatnia to wariant baterii litowo-żelazowo-fosforanowej, w której ogniwa domieszkowano dodatkowo manganem (M), dzięki czemu zwiększono ich napięcie, a przez to gęstość energii do poziomu około 0,21-0,23 kWh/kg.

O baterii CATL LMFP usłyszeliśmy w połowie 2021 roku, jeszcze wtedy ogniwa były oznaczane jako H-LxFP. Warto zwrócić uwagę, że przedział 0,21-0,23 kWh/kg to niemal tyle samo, ile mieliśmy w wypadku poprzedniej generacji wysokonapięciowych ogniw opartych na niklu-kobalcie-manganie z grafitowymi anodami (HV NCM/Gr) – tyle że bateria LMFP nie zawiera ani drogiego kobaltu, ani nawet niklu:

Jeśli projekt odświeżonej Tesli Model 3 nie trafił do chińskiego MIIT, jego produkcja nie wystartuje przed wakacjami. To sugeruje, że auto może zacząć trafiać do odbiorców w ostatnim kwartale 2023 roku. Podobną sytuację mieliśmy już choćby przy modelach z ogniwami LFP i reflektorami matrycowymi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: