Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Prognozy się sprawdzają. W HOLANDII używane Tesle Model 3 SR od 13 900 euro (59 400 zł), LR od 15 900 euro (67 900 zł)

Dzieje się tak, jak przewidywała firma Indicata. Na holenderskim portalu Autoraaijmakers.eu pojawiło się kilkadziesiąt Tesli Model 3 w ofercie z lat 2019-2023. Sprzedawcy deklarują, że Tesle Model 3 Standard Range / RWD dostępne są od 13 900 do 18 500 euro (59 400 do 79 000 zł), podczas gdy warianty Long Range, zapewne głównie AWD, kosztują od 15 900 do 21 900 euro (67 900 do 93 600 zł). Auta mają przebiegi w przedziale od 80 000 do 250 000 kilometrów, czyli część z nich nadal ma gwarancję na zespół napędowy i baterię.

Tesla Model 3 zamiast używanego Passata? Proszę bardzo

Informację podesłał nam jeden z Czytelników, ogłoszenie TUTAJ. Samochody sprzedawane na portalu mają ważne przeglądy techniczne, realne przebiegi – te w przypadku Tesli byłoby „dość trudno” zmodyfikować – historię napraw do wglądu. Firma oferuje ponadto gwarancję na 20 000 kilometrów, ale zastrzega, że serwisowanie odbywa się w jej placówce. Z Polski to 1 000-1 300 kilometrów, więc gra raczej nie jest warta świeczki, szczególnie, że przy poważniejszej awarii samochód należałoby wieźć na lawecie.

Dlaczego samochody są tak tanie? Indicata utrzymuje, że chodzi o leasingi Modelu 3, które zaczynały się w 2019 roku i które właśnie się kończą. Pięć lat temu sprzedała się w Holandii rekordowa liczba tego wariantu, teraz auta wracają na rynek wtórny. Jako że koszty zakupu nowych Modeli 3 znacząco spadły, również pojazdy używane muszą potanieć. Efektem są ceny Tesli Model 3 (2019-2023), które są niższe o 20-30 procent w stosunku do tego, ile „powinny” wynosić. Dodajmy, że jeśli założymy, że spadek wartości przez 4 lata wynosi 55 procent, to Tesla Model 3 RWD powinna być dostępna za 85 500 złotych. Wartości pasują niemal idealnie.

Nie jesteśmy w stanie zweryfikować stanu samochodów z ogłoszeń, więc artykuł Elektrowozu prosimy traktować jako przykład, nie rekomendację. Nie możemy wykluczyć, że część tych aut to rozbitki lub pojazdy „klejone” z kilku czy po szkodzie całkowitej. Potencjalny zakup radzimy weryfikować w salonie Tesli, najlepiej po numerze VIN. Warto też decydować się na Modele 3 z gwarancją na baterię i zespół napędowy, która obowiązuje przez 8 lat lub 160 000 kilometrów (Model 3 SR/RWD) lub 192 000 kilometrów (Model 3 LR RWD/AWD). Ograniczona gwarancja producenta to 4 lata (szczegóły TUTAJ).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version