Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Produkcja z Giga Berlin wyprzedana na 3 miesiące do przodu, 10 godzin na wyprodukowanie 1 samochodu

Podczas inauguracji Giga Berlin, niemieckiej fabryki Tesli, producent podzielił się garścią ciekawostek na jej temat. Część z nich trafiła do mediów, część dopiero wypływa. Wśród nich jest na przykład informacja, że cały cykl produkcyjny Tesli Model Y trwa 10 godzin, podczas gdy w przemyśle motoryzacyjnym jest to 30 godzin.

Znane i nieznane fakty o Giga Berlin

O tym, że Tesla chce produkować gotowy samochód w czasie krótszym niż 10 godzin, słyszeliśmy już w 2021 roku. W Giga Berlin udało się ponoć osiągnąć 10 godzin dla Modelu Y Performance. W zakładach działa już jedna linia montażowa, obok niej jest powstaje druga, równoległa. Fabryka ma być nowocześniejsza niż Fremont (które dotychczas stanowiło centrum badawczo-rozwojowe) i powinna być lepiej zoptymalizowana niż Giga Shanghai (źródło).

Pierwsze maszyny odlewnicze są już na miejscu, łącznie w Gruenheide ma być ich osiem. Odlanie tyłu ma trwać 20 sekund i odbywać się w pięciu krokach. Wyprodukowanie jednego samochodu ma wymagać zużycia 2,2 metra sześciennego wody, co według Tesli jest poniżej średniej dla branży. Producent zatrudnia obecnie 3 500 ludzi i jest trzecim największym pracodawcą w Brandenburgii (land w Niemczech). Największa grupa, która liczy 1 000 osób, zajmuje się dziś finalnym montażem aut.

Biorąc pod uwagę wydajność Giga Berlin, wyprzedano rzekomo wszystkie auta, które wyjadą z fabryki w nadchodzących trzech miesiącach. Poniekąd potwierdza to konfigurator, który dla Tesli Model Y Performance podaje szacowany termin dostawy na lipiec 2022. Zmiana lakieru na droższy wprowadza dodatkowe miesięczne opóźnienie (sierpień 2022). Szybciej można natomiast otrzymać edycję Long Range, która z droższymi 20-calowymi felgami Induction ma być gotowa do odbioru w maju 2022 niezależnie od barwy lakieru – ale nie jest jasne, czy będzie ona pochodziła z Niemiec.

Fabryka u naszych zachodnich sąsiadów zaczęła od Modelu Y, lecz w przyszłości ma produkować „[pewną] liczbę ekscytujących pojazdów”, zapowiedział Musk, co sugeruje, że zakłady mogłyby wytwarzać na przykład Model 3 albo zupełnie nową tanią Teslę będącą hatchbackiem lub crossoverem segmentu C [spekulacje]. Z tym zastrzeżeniem, że są to odległe plany, ponieważ najpierw konieczne jest zwiększenie wydajności placówki.

Film promujący pracę w fabryce:

Przelot dronem po Giga Berlin z widocznymi elementami procesu produkcyjnego:

A tak mogą wyglądać nowe kolory lakierów z Giga Berlin (wizja artysty, (c) Thomasa Pisza):

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version