Firma Nextmove dotarła do dokumentu, z którego wynika, że Volkswagen planuje wytwarzać e-Golfa do 45 tygodnia 2020 roku. To sam początek listopada (2-8.11). Wcześniej producent nie podawał żadnych dat, informował jedynie, że e-Golf zostanie zastąpiony przez model ID.3.

Masowa produkcja VW ID.3 nie-1st od listopada 2020? Września-października?

Nextmove poznało jeszcze dwie inne daty: zamówienia mają być zbierane do 2 października 2020 roku, a dostawy e-Golfa mają zakończyć się w drugiej połowie listopada 2020. Firma zastrzega też, że do wszystkich terminów należy podchodzić z dystansem.

Gdyby jednak założyć, że są one prawdziwe, mielibyśmy pewne wskazówki na temat produkcji i zamówień Volkswagena ID.3, następcy e-Golfa. Wiemy, że powstało już co najmniej kilka tysięcy egzemplarzy auta w wersji 1st oraz że pojazdy mają być dostarczane „latem 2020”. Jeśli zamówienia na e-Golfa mają być przyjmowane do 2 października, to sugeruje, że we wrześniu-październiku równolegle mogą wystartować zamówienia na Volkswagena ID.3 w wariancie nie-1st.

> Wyposażenie VW ID.3 1st Plus a konkurencja. Czy to wystarczy przy cenie „do 200 tysięcy złotych”?

Oczywiście pod warunkiem, że powyższe daty okażą się prawdziwe.

Volkswagen chce jak najdłużej produkować e-Golfa, żeby zrealizować cele emisyjne. Firma pochwaliła się, że liczba zamówień na VW e-Up wyniosła około 20 tysięcy. Wiemy też, że na ID.3 1st zebrano około 30 tysięcy zamówień. Aby koncern nie zapłacił kar za nadmierną emisję, musi wprowadzić na rynek około 200 tysięcy elektryków – e-Golfy wraz ze Skodami CitigoE iV i resztą gamy będą więc stopniowo zapełniały tę 150-tysięczną wyrwę.

Po zakończeniu sprzedaży VW ID.3 1st, Volkswagen ID.3 będzie prawdopodobnie dostępny w następujących wariantach:

  • VW ID.3 Pure (2021/22) – bateria 45 kWh, do 280 km zasięgu realnego (330 jednostek WLTP), 93 kW (126 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 11 sekund, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pure Power (2021/22) – bateria 45 kWh, mniej niż 280 km zasięgu realnego ( 330 jednostek WLTP), 110 kW (150 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 9 sekund, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro (2021) – bateria 58 kWh, do 360 km zasięgu realnego (420 jednostek WLTP), 107 kW (145 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 9,5 sekundy, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro Power (2021) – bateria 58 kWh, mniej niż 360 km zasięgu realnego (420 jednostek WLTP), 150 kW (204 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy, ładowanie z mocą do 100 kW,
  • VW ID.3 Pro S (2022) – bateria 77 kWh, do 470 km zasięgu realnego (550 jednostek WLTP), 117 kW (160 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w 8,5 sekundy, ładowanie z mocą do 125 kW.

> Mam rezerwację VW ID.3 1st, byłem w Volkswagenie. Zdecydowałem: kupuję VW ID.3 1st Max, najdroższy wariant [Czytelnik]

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]