Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Producent iPhonów stworzył platformę dla elektryków i chce się nią dzielić. Nie, nie Apple – mowa o Foxconnie

Podczas konferencji HHTD 20 Foxconn – największy światowy producent elektroniki znany m.in. z wytwarzania iPhonów – zaprezentował własną platformę dla samochodów elektrycznych o oznaczeniu MIH. Firma chce się nią dzielić z innymi zainteresowanymi przedsiębiorstwami na zasadzie wspólnego dobra.

Foxconn: Oto gotowa platforma dla aut elektrycznych, uniwersalna i zorientowana na oprogramowanie

Przewraca nam się paradygmat firmy motoryzacyjnej jako biznesu elitarnego, wymagającego trudnych do wyobrażenia kompetencji i zatrudniania dziesiątek tysięcy pracujących w pocie czoła inżynierów. Skruszyła go Tesla, dziś swoją cegiełkę dokłada Foxconn, tajwański producent elektroniki.

Tenże Foxconn zaprezentował właśnie płytę podłogową MIH. To gotowa platforma do budowy samochodów elektrycznych, która może być wyposażona w jeden albo dwa silniki o mocach od 95 kW (129 KM) do 200+ kW z przodu oraz od 150 kW (204 KM) do 300+ kW z tyłu. Do zestawu mamy baterie o pojemnościach 93, 100 i 116 kWh.

Silniki dostępne na platformie MIH firmy Foxconn (c) Carscoops

Platforma ma elastyczny rozstaw osi wynoszący od 2,75 do 3,1 metra, czyli może posłużyć do konstruowania samochodów w segmentach D, E i F, a więc o rozmiarach od Tesli Model 3 poczynając, przez Teslę Model S aż do BMW serii 7.

Oczywiście samochód elektryczny to nie tylko silnik i bateria. Foxconn twierdzi, że platforma została zaprojektowana z myślą o oprogramowaniu, obiecuje m.in. usługi i aktualizacje online oraz różne poziomy jazdy autonomicznej. Według doniesień niektórych mediów producent stwierdził wręcz, że skoro Tesla stała się iPhonem w segmencie aut elektrycznych, to Foxconn chciałby stworzyć odpowiednik Androida.

Platforma ma być gotowa w ciągu dwóch lat, za dwa lata ma się też pojawić pierwszy zbudowany na niej elektryk. W 2024 powstanie wersja z ogniwami ze stałym elektrolitem. Docelowo do 2027 roku Foxconn we współpracy z partnerem, firmą Yulon, chciałby objąć 10 procent globalnego rynku aut elektrycznych (źródło).

> Tesla Model 3 z ogniwami NCA? Ładuj do 80-90 proc. Ogniwa LFP? Co najmniej raz w tygodniu ładuj do 100 proc.

Zdjęcie otwierające: przedstawiciele firmy Yulon i Foxconn obok platformy MIH (c) Taiwan News

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version