Interesujące wieści z Niemiec. Choć Herbert Diess uważany jest za osobę, która wprowadzi Volkswagena w erę napędów elektrycznych i rozwiązań cyfrowych, coraz częściej pojawiają się głosy, że wymaga zbyt wiele. Wymuszone przez niego odważne kroki mają się mścić i na Volkswagenie ID.3, i na nowym Volkswagenie Golfie (oraz jego rodzeństwie).
Duże problemy przez duże ciśnienie
Od kilku miesięcy słyszymy, że dostawy Volkswagena ID.3 się opóźnią ze względu na problemy z oprogramowaniem. Herbert Diess miał bowiem zadecydować o przepisaniu software’u, by zgrać w całość szereg systemów samochodu – i umożliwić w ten sposób na przykład kompletne aktualizacje online.
> Oto ostatnia wersja oprogramowania VW ID.3. „Ciągle jest praca do wykonania, ale zbliżamy się”
Teraz Handelsblatt, Manager Magazin i Bild donoszą o kolejnych wewnętrznych problemach producenta. Okazuje się, że z zakładanych 100 tysięcy Volkswagenów Golfów VIII w tym roku udało się wyprodukować mniej niż 10 tysięcy. Nawet biorąc pod uwagę wstrzymanie fabryk z powodu wirusa, mniej niż 10 tysięcy egzemplarzy na kwartał dałoby około 40 tysięcy sztuk samochodów w rok, czyli 2/5 planu.
Kierownictwo ma chcieć zbyt wielu zmian jednocześnie, Diess nawołuje do zwiększenie tempa pracy, a efekty są opłakane. W podawanym jako przykład jednym z marcowych dni zaledwie 40 procent Golfów VIII zjeżdżających z linii montażowych nie miało wad, tj. przechodziło kontrolę jakości. Ostatnio doszedł problem z systemem eCall (awaryjne wzywanie pomocy), który przekazuje do jednostki centralnej niewłaściwe dane (źródło).
Problem dotyczy Golfa VIII, ale zahamował też dostawy Skody Octavii. Niewykluczone, że objawi się również w Audi i Seacie.
Według przedstawicieli rady zakładowej, Diess powinien skupić się na najważniejszym modelu marki, czyli właśnie Golfie. Prezes koncernu z kolei wywiera presję na transformację: by największy producent samochodów na świecie stał się marką kojarzoną z autami elektrycznymi oraz solidnym oprogramowaniem. Ma do tego dojść przy pełnej szybkości prac, z dużą liczbą nowych premier w tle i mimo perturbacji wywołanych przez pandemię koronawirusa.
> Francja zainwestuje miliardy euro w motoryzację. Rosną dopłaty do elektryków, pojawiają się bonusy