Volvo EX30 bije w Europie rekordy popularności a w takich przypadkach statystyka jest nieubłagana. Pojawiła się grupa ludzi, którym samochód sprawia problemy. Niektórzy brytyjscy właściciele modelu skarżą się na niedziałające czy wręcz uszkodzone systemy multimedialne, brak informacji o zasięgu, gubione profile użytkowników czy nawet włączające się bez powodu systemy hamowania awaryjnego (!). Autocar utrzymuje, że część niezadowolonych nabywców zdecydowała się na zwrot samochodu. 

Aktualizacja 2024/07/22, godz. 16.09: od polskiego oddziału Volvo otrzymaliśmy informację, że „spośród dostarczonych w Zjednoczonym Królestwie ponad 4 500 samochodów mniej niż 0,5 procent właścicieli zdecydowało się na jego zwrot. Jeszcze mniejszy odsetek był związany z kwestiami oprogramowania” oraz „Brytyjczycy należą do narodów najczęściej zwracających towary zakupione online (aż 53 procent)”, bo „w Zjednoczonym Królestwie (w odróżnieniu od innych rynków) samochody sprzedawane są online, w związku z czym konsument ma prawo do zwrotu pojazdu”.

Wady Volvo EX30 w pierwszej partii modelu

Brytyjski portal wśród kłopotów z EX30 wymienia (oprócz powyższych) także brak reakcji na wduszanie przycisków na kierownicy, brak możliwości ładowania, wadliwe ekrany centralne, wyświetlany niewłaściwy czas i zasięg, awarie w systemach wspomagania kierowcy. Egzemplarz Volvo EX30 z parku prasowego, którym mieliśmy przyjemność jeździć, faktycznie nie chciał uzupełniać energii na ładowarkach Ekoenu przy Lotnisku Chopina, co przyprawiło nas o niewielki ból głowy.

Z najmniejszym Volvo jest taki kłopot, że w jego starszych braciach za sporą liczbę kluczowych funkcji odpowiadają fizyczne przyciski, tymczasem w EX30 niemal wszystko obsługiwane jest z poziomu ekranu centralnego. Wykorzystanie Android Automotive niewiele pomaga, bo system i tak musi zostać dopasowany przez producenta do samochodu. Oprogramowanie pierwszych elektrycznych Volvo XC40 właściwie nie wychodziło logicznie poza ekran, do fizycznych podsystemów auta (wyjątek: klimatyzacja), tymczasem w EX30 nawet zmianę trybu pracy świateł czy otwarcie schowka przed pasażerem załatwia się na ekranie centralnym.

Wnętrze Volvo EX30. Fizyczne przyciski sterują kilkoma umiarkowanie istotnymi funkcjami, dźwignie obsługują tryb jazdy, wycieraczki i kierunkowskazy (c) Volvo

Brytyjski przedstawiciel producenta potwierdza sytuację i podkreśla, że zwrotu samochodu dokonała bardzo niewielka liczba właścicieli. Volvo przyjęło te egzemplarze i „nadal jest motywowane przez pozytywny oddźwięk ze strony nabywców”. Konfigurator modelu wyłączono tymczasowo na dwa tygodnie, ponieważ 8 lipca został zaktualizowany do rocznika modelowego (2025).

W Polsce nie słychać o poważniejszych problemach z modelem, natomiast już 19 czerwca producent zareagował na nadchodzące cła na chińskie samochody elektryczne i podniósł ceny Volvo EX30 o kilka tysięcy złotych:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]