Niezbadane są wyroki rad nadzorczych i akcjonariatów. Dotychczasowy prezes Opla, Michael Lohscheller, ogłosił strategię Opla na nadchodzące lata, a kilka dni później jego koncern-matka wydał komunikat, że postanowił on „podjąć się innych wyzwań poza Grupą Stellantis”.
Nowy prezes Opla, dotychczasowa strategia marki?
Lohscheller (na zdjęciu: po prawej) parę dni temu ogłaszał, że marka Opel stanie się całkowicie elektryczna w Europie do 2028 roku. Oraz że zostanie odmłodzona. Teraz koncern poinformował o jego „innych wyzwaniach” poza Grupą Stellantis oraz podał nazwisko nowego prezesa, którym od 1 września zostanie Uwe Hochgeschurtz (na zdjęciu: po lewej). Dotychczas Hochgeschurtz był prezesem Renault na kraje niemieckojęzyczne, a więc w liczących się, zamożnych krajach europejskich.
Od lewej: Uwe Hochgeschurtz, nowy prezes Opla, Xavier Chereau, szef HR i „Transformacji” w koncernie Stellantis, Michael Lohscheller, odchodzący prezes Opla (c) Opel / Stellantis
Decyzja o rozstaniu wygląda na pokojową, we wspólnym komunikacie wymieniono i Lohschellera, i Hochgeschurtza, wykonano im też wspólną fotografię. A jednak przychodzi w momencie, w którym marka właśnie zaprezentowała jeden ze swoich kluczowych modeli, nowego Opla Astrę. Zapowiedziała też duże wydatki związane z ekspansją na rynku chińskim.
Za czasów Lohschellera Opel z jednej strony radykalnie odświeżył wygląd swoich samochodów – żeby różniły się istotnie od innych modeli z Grupy PSA oraz od starszych braci powstałych we współpracy z General Motors – z drugiej nie dokonał żadnej rewolucji technologicznej. Nowe Ople to po prostu Peugeoty w innych opakowaniach, zwykle z tańszym wykończeniem. Opel Astra L to bardzo bliski krewniak Peugeota 308.
Nowy prezes może teraz zadecydować o mocniejszym odróżnieniu Opla od reszty koncernu, albo też (co wydaje się bardziej prawdopodobne) przeprowadzić jeszcze poważniejszą integrację z innymi markami Stellantis, by dodatkowo obniżyć koszty samochodów. Do Grupy Stellantis należy dziś bowiem 14 marek, wiele z nich operuje w tych samych segmentach rynku (np. Opel, Peugeot, Fiat, Citroen), wzajemnie się podgryzając.
Spodziewamy się, że dalsze plany dotyczące Opla Hochgeschurtz ogłosi we wrześniu 2021 roku, podczas IAA Mobility 2021.