Niezbadane są wyroki rad nadzorczych i akcjonariatów. Dotychczasowy prezes Opla, Michael Lohscheller, ogłosił strategię Opla na nadchodzące lata, a kilka dni później jego koncern-matka wydał komunikat, że postanowił on „podjąć się innych wyzwań poza Grupą Stellantis”.

Nowy prezes Opla, dotychczasowa strategia marki?

Lohscheller (na zdjęciu: po prawej) parę dni temu ogłaszał, że marka Opel stanie się całkowicie elektryczna w Europie do 2028 roku. Oraz że zostanie odmłodzona. Teraz koncern poinformował o jego „innych wyzwaniach” poza Grupą Stellantis oraz podał nazwisko nowego prezesa, którym od 1 września zostanie Uwe Hochgeschurtz (na zdjęciu: po lewej). Dotychczas Hochgeschurtz był prezesem Renault na kraje niemieckojęzyczne, a więc w liczących się, zamożnych krajach europejskich.

Od lewej: Uwe Hochgeschurtz, nowy prezes Opla, Xavier Chereau, szef HR i „Transformacji” w koncernie Stellantis, Michael Lohscheller, odchodzący prezes Opla (c) Opel / Stellantis

Decyzja o rozstaniu wygląda na pokojową, we wspólnym komunikacie wymieniono i Lohschellera, i Hochgeschurtza, wykonano im też wspólną fotografię. A jednak przychodzi w momencie, w którym marka właśnie zaprezentowała jeden ze swoich kluczowych modeli, nowego Opla Astrę. Zapowiedziała też duże wydatki związane z ekspansją na rynku chińskim.

Za czasów Lohschellera Opel z jednej strony radykalnie odświeżył wygląd swoich samochodów – żeby różniły się istotnie od innych modeli z Grupy PSA oraz od starszych braci powstałych we współpracy z General Motors – z drugiej nie dokonał żadnej rewolucji technologicznej. Nowe Ople to po prostu Peugeoty w innych opakowaniach, zwykle z tańszym wykończeniem. Opel Astra L to bardzo bliski krewniak Peugeota 308.

Nowy Opel Astra (c) Opel / Stellantis

Nowy Peugeot 308 (c) Peugeot / Stellantis

Nowy prezes może teraz zadecydować o mocniejszym odróżnieniu Opla od reszty koncernu, albo też (co wydaje się bardziej prawdopodobne) przeprowadzić jeszcze poważniejszą integrację z innymi markami Stellantis, by dodatkowo obniżyć koszty samochodów. Do Grupy Stellantis należy dziś bowiem 14 marek, wiele z nich operuje w tych samych segmentach rynku (np. Opel, Peugeot, Fiat, Citroen), wzajemnie się podgryzając.

Spodziewamy się, że dalsze plany dotyczące Opla Hochgeschurtz ogłosi we wrześniu 2021 roku, podczas IAA Mobility 2021.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 12 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: