Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Prezes BMW zirytowany na europejski upór w sprawie zakazu sprzedaży aut spalinowych. Ale fabryka w Monachium z nimi skończy

W wywiadzie udzielonym portalowi Focus, prezes BMW opowiedział się zdecydowanie przeciwko zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych, który ma wejść w życie w 2035 roku. Jego zdaniem zakazy bez alternatyw nie rozwiążą problemu, dlatego wierzy w ponowną analizę przepisów, która ma mieć miejsce w roku 2026. Mimo jego sceptycyzmu, BMW ogłosiło równolegle, że od końca 2027 roku fabryka w Monachium (Niemcy) będzie produkować wyłącznie auta elektryczne.

Oliver Zipse chwali się wzrostem w elektrykach, wierzy w tanie paliwa syntetyczne

Według prezesa BMW zakaz sprzedaży modeli emisyjnych nie jest rozwiązaniem. Szczególnie, że na światowych drogach i tak pozostanie 1,2 miliarda aut spalinowych, które trzeba będzie czymś ekologicznie zasilić. Zipse uważa, że nadadzą się do tego sztuczne paliwa, które będą produkowane masowo i przez to tanie. W procesie redukcji emisji dwutlenku węgla ważny będzie też wodór, ponieważ nie ma pewności, czy na całym świecie uda się uruchomić stacje ładowania aut elektrycznych, podkreśla.

Jak zaznacza powstające w Chinach startupy produkujące samochody elektryczne to efekt hype’u (zachłyśnięcia się nową technologią). Muszą one udowodnić, że są w stanie przeżyć na rynku komercyjnym. Zresztą, BMW dotrzymuje im kroku, w 2023 roku firma ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż BEV-ów w Państwie Środka. Zipse nie ma zamiaru się poddawać, niemiecki przemysł motoryzacyjny przeżył już przecież najazd Japończyków i Koreańczyków. Dlatego w 2024 roku BMW planuje sprzedać ponad 500 000 aut elektrycznych.

W 2023 roku cała Grupa BMW sprzedała w sumie 376 183 samochody elektryczne, z czego samo BMW dostarczyło klientom 330 596 BEV-ów (źródło).

Do końca 2027 roku główna fabryka BMW w Monachium ma zostać skonwertowana do produkcji wyłącznie elektryków. Będzie to drugi zakład niemieckiego producenta skupiony na autach elektrycznych po lokalizacji w Debreczynie (Węgry). Kluczem będzie linia Neue Klasse, która zacznie wyjeżdżać z fabryk w odpowiednio 2026 i 2025 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]
Exit mobile version