Dyrektor ds. rozwoju Porsche, Michael Steiner, wyznał pismu Car Magazine, że elektryczne wersje Porsche 718 kolejnej generacji nie trafiły jeszcze do produkcji. Więcej: nie podjęto nawet decyzji, czy takie warianty powstaną. Wszystko dlatego, że produkowane obecnie akumulatory litowo-jonowe są zbyt ciężkie jak na potrzeby producenta.

Elektryczne Porsche 718 Boxster/Cayman o 400 kilogramów cięższe od spalinowych?

Steiner ujawnił magazynowi, że kilka elektrycznych Boxsterów jest już testowanych, żeby zgromadzić wiedzę i doświadczenia na temat zachowania się dwudrzwiowego elektryka. Jednak ostateczna decyzja nie zapadła, nie wiadomo więc, czy nowa generacja Porsche 718, która powinna trafić na rynek w 2022 roku, zostanie wyposażona w napęd czysto elektryczny.

Pół roku temu producent zapowiadał, że sprawia zostanie wyjaśniona w ciągu roku, do września 2020. Zostało więc 6 miesięcy.

> Rodzina Porsche-Piech: Nie ma alternatywy, tylko transformacja do elektryków, Diess ma nasze wsparcie

Dlaczego nadal nie podjęto decyzji? Dyrektor ds. rozwoju tłumaczy, że współczesna generacja baterii jest zbyt ciężka do tego modelu. Rzeczywiście, samochód ma ledwie 4,3 metra długości i w wersji spalinowej waży 1,3-1,4 tony. Porównywalna wymiarowo Kia e-Niro waży już ponad 1,7 tony przy 64 kWh baterii. A przecież Porsche powinno oferować sportowe osiągi (=duże silniki, duża moc) przy co najmniej satysfakcjonującym zasięgu (=duża bateria).

Elektryczne Porsche Boxster/Cayman musiałoby więc mieć masę zbliżoną do Kii e-Niro – co udałoby się zaoszczędzić na nadwoziu, zostałoby wykorzystane przy baterii i silnikach – czyli byłoby o dobre 400 kilogramów cięższe niż spalinowy odpowiednik!

Podsumowując: miłośnicy marki Porsche, którzy wiedzą, że napęd elektryczny da im większą frajdę z jazdy, wybiorą albo Taycana, albo poczekają na kolejną generację Macana. Jeśli będą potrzebowali przestrzeni oferowanej przez Panamerę lub Cayenne, postawią na hybrydy. Przy najbardziej zwartych modelach, 718 i 911, na elektryfikację na razie się nie zanosi.

> TEST: Porsche Taycan 4S a Tesla Model S „Raven” Performance przy 120 km/h na autostradzie [wideo]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]