Autocar szacuje, że cena Porsche Mission E wyniesie około 100 tysięcy funtów, czyli równowartość mniej więcej 473 tysięcy złotych. Ma to sprawić, że nowe elektryczne Porsche będzie pozycjonowane między Panamera 4 E-Hybrid i Panamera Turbo S E-Hybrid – czyżby miało dostać nazwę Porsche Panamera Electric?
Co wiemy o Porsche Mission E
Wiemy, że samochód ma ważyć około 2-2,2 tony, co, jak na auto sportowe, jest sporą masą. Wiemy też, że Porsche Mission E wyśledzono na torze Nuerburgring oraz w Krakowie. Wiemy też, że Michael Steiner, szef działu badawczego Porsche, twierdzi, że ostateczna wersja będzie bardzo podobna do prototypu – ale będzie to sedan.
> Jaki NAPRAWDĘ ma zasięg Nissan Leaf (2018)? [ODPOWIADAMY]
Nowe Porsche Mission E roboczo nazywane jest J1, a samo Porsche mówi o nim „czterodrzwiowy sportowy samochód elektryczny”. Wiadomo, że nazwa „Mission E” nie zostanie zachowana w produkcyjnym aucie – stąd nasza spekulacja dotycząca Porsche Panamera Electric. Sama platforma ma trafić jeszcze do elektrycznego Bentleya.
Dane techniczne Porsche Mission E
Elektryczne Porsche ma się rozpędzać od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 3,5 sekundy. Auto ma obsługiwać ultraszybkie ładowarki pracujące z napięciem 800 woltów, które pozwolą na uzupełnienie 80 procent baterii w 15 minut. Zasięg NEDC Porsche Mission E ma wynieść 500 kilometrów, co daje mniej więcej 336 kilometrów według bliższej realizmowi procedury EPA.
Pierwsze egzemplarze auta mają być dostępne w 2019 roku, masowa produkcja ma ruszyć w 2020 roku. Co ciekawe, następnym elektrycznym Porsche będzie SUV – tym razem zbudowany już raczej na platformie Audi C-BEV.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|