Firma Rimac Automobili nagrała film opowiadający o Rimacu C_Two, prototypowym supersamochodzie elektrycznym, na którym poznajemy m.in. maksymalną moc auta. Jest też wyścig na 1/4 mili z Porsche Taycan Turbo S i zapowiedź tego, czym C_Two ma się stać za kilka miesięcy.
Rimac C_Two – ciekawostki technologiczne
Bez przedłużania, oto ten film (pojedynek jest od 6:05, film powinien wystartować od 6:01):
Widać, że Porsche zerwało się do startu nieco wcześniej i nieco szybciej, nagranie wskazuje również na to, że niemiecki samochód ma lepsze przyspieszenie do 100 km/h, bo C_Two wyprzedza Taycana dopiero chwilę po tym, jak Vbox wygłasza „sixty” (tj. 60 mph, 97 km/h). Powyżej 100 km/h Porsche zostaje z tyłu, Rimac C_Two osiąga 97 km/h w 2,45 sekundy, 209 km/h (130 mph) w 5,85 sekundy oraz przejeżdża 1/4 mili w 8,94 sekundy.
Dane z C_Two można przeglądać na bieżąco. Mate Rimac, założyciel firmy i kierowca prototypu, zaprezentował kilka ekranów z parametrami supersamochodu. Wynika z nich, że przy około 85-90 procent baterii auto będzie pokazywać 785 kilometrów zasięgu, co daje niemal 900 kilometrów zasięgu na pełnej baterii (100 procent). Ale też każdy ostry start konsumuje tyle energii, że zasięg obniża się o 1-2 kilometry:
Wdepnięcie pedału przyspieszenia w podłogę oznacza – co zrozumiałe – duży spadek napięcia na baterii, ale wzrost natężenia prądu. Podczas jednego ze szczytów samochód wykorzystywał 1 269 kW (prawie 1,3 MW!), czyli 1 725 KM mocy. Przy kolejnym przekroczył 1,3 MW – a mimo to Rimac stwierdził, że chciałby wyciągnąć z samochodu jeszcze więcej (choć „są już blisko”).
Dowiadujemy się też, że auto „trochę za wolno” rozpędza się do 250 km/h i jest to problem, który firma rozwiązuje software’owo, bo powinno być „znacznie szybciej”. Gdy produkcja samochodu ruszy za kilka miesięcy, C_Two ma być „najlepiej przyspieszającym produkcyjnym modelem na świecie [na 1/4 mili]”.
Dla porównania: Tesla zapowiada, że Model S Plaid+ osiągnie 97 km/h po 2,1 sekundy i przejedzie 1/4 mili w 9,2 s. Bolid Rimaca już dziś przejeżdża zadany dystans w krótszym czasie, ale jego przyspieszenie jest gorsze niż obiecywane przyspieszenie Modelu S Plaid+.
Zdjęcie otwierające: Porsche Taycan Turbo S vs Rimac C_Two (c) Rimac Automobili