Porsche zaprezentowało model Porsche Taycan Cross Turismo, czyli Taycana w wariancie upodobnionym do Panamery. Auto będzie dostępne z czterema rodzajami napędów, najsłabsze z nich, Taycan 4 Cross Turismo, zaoferuje 280 kW (380 KM) mocy i przyspieszenie wynoszące 5,1 sekundy do 100 km/h.

Porsche Taycan Cross Turismo – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Producent zaoferuje następujące wersje samochodów:

  • wspomniane Taycan 4 Cross Turismo – 280 kW (380 KM) mocy, 389-456 jednostek zasięgu WLTP,
  • Taycan 4S Cross Turismo – 360 kW (490 KM) mocy, 388-452 jednostki zasięgu WLTP,
  • Taycan Turbo Cross Turismo – 460 kW (625 KM) mocy, 395-452 jednostki zasięgu WLTP,
  • Taycan Turbo S Cross Turismo – 460 kW (625 KM) mocy, 388-419 jednostek zasięgu WLTP.

Ostatnie dwa warianty różnią się maksymalną chwilową mocą uzyskiwaną w trybie doładowania (ang. overboost): Turbo osiągnie do 500 kW (680 KM), Turbo S do 560 kW (761 KM) mocy, co przełoży się na przyspieszenie do 100 km/h wynoszące odpowiednio 3,3 lub 2,9 sekundy. Auta mają napęd na obie osie, użyteczna pojemność baterii to 83,7 kWh (93,4 kWh), więc identycznie, jak w Taycanie. Z deklaracji producenta wynika, że realny zasięg Cross Turismo w trybie mieszanym wyniesie 332-390 kilometrów, ale warto pamiętać, że Porsche zwykle zaniża te wartości.

Moc ładowania ma wynieść do 270 kW na stacji DC, choć dwa lata temu pojawiały się zapowiedzi, że Taycan Cross Turismo powinien przekroczyć 300 kW i osiągnąć nawet 350 kW. Wbudowana ładowarka prądu przemiennego oferuje 11 kW (3-f), opcjonalnie można ją rozbudować do 22 kW. Samochody będą w standardzie wyposażone w zawieszenie pneumatyczne, a opcjonalny – mimo nazwy modelu – pakiet off-road zwiększy prześwit Taycana Cross Turismo o maksymalnie 3 centymetry. Porsche chwali się również uchwytem na trzy rowery, który został opracowany w taki sposób, by możliwe było otwarcie klapy bagażnika.

Na pierwszy rzut oka Porsche Taycan Cross Turismo i Taycan wydają się identyczne. Różnice zauważymy dopiero po przyjrzeniu się samochodom z boku: Cross Turismo ma większą szybę przy słupku C, a jego linia dachu opada znacznie wolniej. Zaoferuje więcej przestrzeni bagażowej: 81 litrów z przodu (frunk) oraz 405 litrów z tyłu dla Turbo/Turbo S albo 446 litrów dla 4/4S (Taycan = 366 litrów). Przy złożonych oparciach siedzeń będzie to 1 171 lub 1 212 litrów. To więc pierwsze elektryczne kombi na rynku, choć niezbyt przystępne cenowo:

Auto zostanie wprowadzone do salonów latem bieżącego roku. Cena Porsche Taycan Cross Turismo 4 startuje od 93 635 euro, czyli niemal 4,4 tysiąca euro powyżej ceny wariantu normalnego.

Powtórkę z premiery można obejrzeć tutaj:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]