Nie tak dawno Porsche twierdziło, że silniki elektryczne są nieprzydatne dla klientów oczekujących wydajności. Dziś firma rozważa warianty elektrycznego Mission E i przyznaje, że w wielu krajach grubo ponad 50 procent sprzedanych Porsche Panamera to modele hybrydowe!
Porsche Panamera – hybryda czy nie?
Spis treści
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że hybryda w Panamerze to listek figowy: nowy właściciel samochodu czuje się dzięki niemu nieco bardziej proekologiczny, choć auto o mocy kilkuset koni raczej nie odmawia sobie paliwa. Mimo to statystyki są interesujące: we Francji 70 procent sprzedanych Panamer to hybrydy, w Austrii – 80 procent, w Finlandii – 85 procent, w Belgii i Norwegii – aż 90 procent!
> Porsche Panamera Hybrid – gorsze niż Tesla Model S, ale za to droższe
Hybrydy to jednak nie koniec proekologicznych wysiłków koncernu motoryzacyjnego. Firma aktywnie pracuje nad Porsche Mission E – które ma być bezpośrednią konkurencją Tesla Model S – oraz rozważa też wprowadzenie wariantów auta.
Będzie więcej elektrycznych Porsche. W 2023 roku nawet połowa produkcji!
Według deklaracji Albrechta Reimolda, członka zarządu Porsche ds. produkcji i logistyki, firma właśnie przegląda różne segmenty rynku i planuje dodatkowe samochody elektryczne. Oraz ściśle współpracuje z Audi nad stworzeniem jednolitej platformy dla samochodów na prąd: platformy PPE.
Porsche spodziewa się też, że w ciągu najbliższych sześciu lat aż połowa wszystkich sprzedawanych aut firm będzie elektryczna.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|