Nie tak dawno Porsche twierdziło, że silniki elektryczne są nieprzydatne dla klientów oczekujących wydajności. Dziś firma rozważa warianty elektrycznego Mission E i przyznaje, że w wielu krajach grubo ponad 50 procent sprzedanych Porsche Panamera to modele hybrydowe!

Porsche Panamera – hybryda czy nie?

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że hybryda w Panamerze to listek figowy: nowy właściciel samochodu czuje się dzięki niemu nieco bardziej proekologiczny, choć auto o mocy kilkuset koni raczej nie odmawia sobie paliwa. Mimo to statystyki są interesujące: we Francji 70 procent sprzedanych Panamer to hybrydy, w Austrii – 80 procent, w Finlandii – 85 procent, w Belgii i Norwegii – aż 90 procent!

> Porsche Panamera Hybrid – gorsze niż Tesla Model S, ale za to droższe

Hybrydy to jednak nie koniec proekologicznych wysiłków koncernu motoryzacyjnego. Firma aktywnie pracuje nad Porsche Mission E – które ma być bezpośrednią konkurencją Tesla Model S – oraz rozważa też wprowadzenie wariantów auta.

Będzie więcej elektrycznych Porsche. W 2023 roku nawet połowa produkcji!

Według deklaracji Albrechta Reimolda, członka zarządu Porsche ds. produkcji i logistyki, firma właśnie przegląda różne segmenty rynku i planuje dodatkowe samochody elektryczne. Oraz ściśle współpracuje z Audi nad stworzeniem jednolitej platformy dla samochodów na prąd: platformy PPE.

Porsche spodziewa się też, że w ciągu najbliższych sześciu lat aż połowa wszystkich sprzedawanych aut firm będzie elektryczna.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Porsche vs Tesla:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: