Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – czyli hybrydowe Porsche Panamera (2018) – to nowe auto Porsche z silnikiem spalinowym i elektrycznym. Samochód jest nieco słabszy i wolniejszy od Tesla Model S, ale nadrabia czym innym: ceną.

Hybrydowe Porsche Panamera (2018) – cena, moc, dane techniczne

Nowa hybryda Porsche ma kosztować od 189 tysięcy dolarów, czyli równowartości około 692 tysięcy złotych netto. Wyposażona jest w silnik spalinowy V8 o pojemności 4.0 litra  z turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny o nieznanej mocy. Obydwa zapewniają samochodowi sprint do 97 kilometrów na godzinę (0-60 mph) w 3,2 sekundy.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Wbudowane baterie o pojemności 14,1 kilowatogodziny pozwalają na przejechanie 32 km w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej (szacunki elektrowoz.pl na podstawie procedury EPA).

Samochód jest wolniejszy od Porsche 911 Turbo S, a więc wolniejszy też od Tesla Model S (przynajmniej na 1/4 mili). Jest też mniej więcej dwa razy droższy oraz zapewnia mniejszą liczbę miejsc dla pasażerów:

> YOUTUBE: Tesla Model S P100D wygrywa z Ferrari 488 GTB, Porsche 911 Turbo S, McLarenem 570GT

Dlaczego taka długa nazwa?

Nazwa samochodu jest dość długa, ale każdy z członów kryje informację dla potencjalnego nabywcy: „Porsche Panamera” – wiadomo, czteroosobowe, rodzinne Porsche; „Turbo” oznacza silnik turbodoładowany, a dodatkowe „S” – jeszcze… mocniej turbodoładowany.

„E-Hybrid” to informacja o drugim silniku („Hybrid”), który jest silnikiem elektrycznym („E”). „Sport Turismo” wreszcie oznacza, że samochód występuje w wersji kombi lub przedłużonej, z większą przestrzenią bagażową.

Samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: