Der Spiegiel donosi o kolejnych autach, do których Niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) ma zastrzeżenia. Mercedes naraził się modelem Vito, Porsche – modelem Macan. Przewinienie drugiego producenta jest tak poważne, że KBA rozważa ponoć cofnięcie homologacji na samochód!
KBA: dziwne oprogramowanie w Mercedesie Vito, VW Transporterze, Porsche Macan
Jak donosi Spiegiel, KBA wykryło podejrzane oprogramowanie w Mercedesie Vito. Znalazło się ono w kodzie sterującym ilością podawanego AdBlue – czynnika, który odpowiada za zmniejszenie zawartości tlenków azotu w spalinach. W efekcie Daimler (właściciel marki Mercedes-Benz) „prowadzi rozmowy” z KBA oraz deklaruje, że chodzi o około 1 000 egzemplarzy Vito z silnikami o pojemności 1.6 litra.
Z kolei VW Transporter T6 ma zużywać więcej paliwa i emitować więcej dwutlenku węgla niż oficjalnie mówi producent. Volkswagen nie przyznaje się do winy.
Jednak największy problem może mieć Porsche. KBA znalazło w oprogramowaniu Porsche Macan „wątpliwe funkcje”. Według Spiegla urząd rozważa właśnie wycofanie homologacji, na bazie której auto zostało dopuszczone do ruchu. Gdyby została cofnięta, klienci mogliby zareklamować produkt jako niezgodny z ofertą. A stąd już tylko krok do konieczności zwrócenia pieniędzy wszystkim tym, którzy zdecydowali się na zakup Porsche Macan.
Warto dodać, że w 2017 roku Szwajcaria zakazała rejestracji Porsche Cayenne z silnikami Diesla.
Relacja w języku angielskim: Daimler, VW face more recalls over emissions cheating: report