Jury ElectroMobility Poland S.A. rozstrzygnęło konkurs na nadwozie polskiego samochodu elektrycznego. Do dalszego etapu przeszło 9 prac, spośród których zostanie wybrana zwycięska piątka.
Ogłoszenie finałowej piątki nastąpi 12 września 2017 roku.
Polski samochód elektryczny – wyniki półfinału
Jury zakwalifikowało do półfinału wymienione poniżej projekty. Już wkrótce omówimy je nieco bardziej szczegółowo.
JUNIOR / Łukasz Myszyński
Projekt JUNIOR jest ciekawie zaprojektowany. Uwagę zwracają opony, które dodają agresji na obrazku, ale uniemożliwiłyby dopuszczenie samochodu do ruchu, ponieważ wystają poza karoserię.
SE1 / Damian Woliński
Projekt Damiana Wolińskiego jako żywo przypomina połączenie niemieckiego BMW i3 i chińskiego Zotye Zhima E30.
Dla porównania chiński samochód elektryczny Zotye Zhima E30 sfotografowany przez Tycho de Feijtera dla Forbes.com:
Be-E / Sebastian Nowak
Projekt Be-E nie wygląda tak designersko, jak dwa pierwsze auta. Jeśli jednak uważnie mu się przyjrzeć, widać, że przemyślano w nim wiele elementów, których w pierwszych projektach zabrakło.
PIX / 2sympleks sp. z o.o.
Firma 2sympleks zaprojektowała samochód PIX w wariancie dwu- i czteroosobowym.
Założenia dotyczące liczby osób na pokładzie są dość optymistyczne. Toyota iQ przy niemal trzech metrach długości z trudem mieściła w kabinie trzech dorosłych Europejczyków.
Samochód aglomeracyjny / Andrzej Bożek
Samochód aglomeracyjny Andrzeja Bożka to najodważniejszy projekt w zestawieniu. Jego twórca jako jedyny zdecydował się na przednie koła poza obrysem nadwozia.
Ylectron / Mariusz Nadolny
LYNX / One One Lab Design Studio
LYNX malowaniem i kształtem sylwetki przypomina Chevroleta poddanego tuningowi, by uzyskać z niego agresywnego hot-roda.
Concept Curie / Mateusz Tomiczek
Concept Curie stylistycznie nawiązuje do VW XL1, który miał być najbardziej oszczędnym dieslem na Ziemi (1 l / 100 km).