Jury ElectroMobility Poland S.A. rozstrzygnęło konkurs na nadwozie polskiego samochodu elektrycznego. Do dalszego etapu przeszło 9 prac, spośród których zostanie wybrana zwycięska piątka.

Ogłoszenie finałowej piątki nastąpi 12 września 2017 roku.

Polski samochód elektryczny – wyniki półfinału

Jury zakwalifikowało do półfinału wymienione poniżej projekty. Już wkrótce omówimy je nieco bardziej szczegółowo.

JUNIOR / Łukasz Myszyński

Projekt JUNIOR  jest ciekawie zaprojektowany. Uwagę zwracają opony, które dodają agresji na obrazku, ale uniemożliwiłyby dopuszczenie samochodu do ruchu, ponieważ wystają poza karoserię.

SE1 / Damian Woliński

Projekt Damiana Wolińskiego jako żywo przypomina połączenie niemieckiego BMW i3 i chińskiego Zotye Zhima E30.

Dla porównania chiński samochód elektryczny Zotye Zhima E30 sfotografowany przez Tycho de Feijtera dla Forbes.com:

Be-E / Sebastian Nowak

Projekt Be-E nie wygląda tak designersko, jak dwa pierwsze auta. Jeśli jednak uważnie mu się przyjrzeć, widać, że przemyślano w nim wiele elementów, których w pierwszych projektach zabrakło.

PIX / 2sympleks sp. z o.o.

Firma 2sympleks zaprojektowała samochód PIX w wariancie dwu- i czteroosobowym.

Założenia dotyczące liczby osób na pokładzie są dość optymistyczne. Toyota iQ przy niemal trzech metrach długości z trudem mieściła w kabinie trzech dorosłych Europejczyków.

Samochód aglomeracyjny / Andrzej Bożek

Samochód aglomeracyjny Andrzeja Bożka to najodważniejszy projekt w zestawieniu. Jego twórca jako jedyny zdecydował się na przednie koła poza obrysem nadwozia.

Ylectron / Mariusz Nadolny

LYNX / One One Lab Design Studio

LYNX malowaniem i kształtem sylwetki przypomina Chevroleta poddanego tuningowi, by uzyskać z niego agresywnego hot-roda.

Concept Curie / Mateusz Tomiczek

Concept Curie stylistycznie nawiązuje do VW XL1, który miał być najbardziej oszczędnym dieslem na Ziemi (1 l / 100 km).

Concept Car / Soul & Mind Brand Design sp. z o.o.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 2.5]